Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ringde till Tallinn och fick hjälp med att ändra en vanlig Eurobonus-resa till EWR som jag bokade förra året. De bokade om från tidigare haft mellanlandning i Oslo till direktflyg istället och jag kunde också använda en 2-4-1 voucher som jag hade fått efter att jag bokade resan.

Jag ser ingenting om det i sammanfattningen på första sidan i denna tråd så kastar ut en fråga för att säkerställa om regelverket ändrats. Förr gick det inte att boka en 2-4-1 med två byten i en tredje zon. Ex. FRA-SIN-BKK-KIX. Är den regeln borta i och med "mest rimliga vägen"?

Jag ser ingenting om det i sammanfattningen på första sidan i denna tråd så kastar ut en fråga för att säkerställa om regelverket ändrats. Förr gick det inte att boka en 2-4-1 med två byten i en tredje zon. Ex. FRA-SIN-BKK-KIX. Är den regeln borta i och med "mest rimliga vägen"?
Ja en sån där bör gå Igenom, iaf ingen backtracking i rutten ju. Dessutom samma poängpris på de två asienzonerna i fråga.

Dum fråga men en Star alliance resa bokad via webben, kostar den 600kr/person att ändra via Tallin? Tänkte att det bara var bokning som var 450 kr, och ändring 150. Men hur är det? Kollade nog på gammal info först..

Det finns ju massor av trådar om 2-4-1 och min fråga kanske redan är behandlad eller passar bättre i någon annan tråd och flytta/hänvisa i så fall gärna.

Jag undrar om någon försökt "förlänga" giltighetstiden genom att trigga en voucher precis innan årsskiftet. Amex skriver "Förmånen är giltig innevarande år samt nästkommande kalenderår från brevets utskriftsdatum". Min tanke är att om man passerar gränsen (150/300 tkr) precis innan årsskiftet så blir brevets utskriftsdatum på det nya året och man får då nästan två års giltighetstid i stället för bara aningen mer än ett år om man triggar gränsen något tidigare.

Fungerar detta eller bakdateras brevet/vouchern till det datum då gränsen faktiskt passerades?

Det finns ju massor av trådar om 2-4-1 och min fråga kanske redan är behandlad eller passar bättre i någon annan tråd och flytta/hänvisa i så fall gärna.

Jag undrar om någon försökt "förlänga" giltighetstiden genom att trigga en voucher precis innan årsskiftet. Amex skriver "Förmånen är giltig innevarande år samt nästkommande kalenderår från brevets utskriftsdatum". Min tanke är att om man passerar gränsen (150/300 tkr) precis innan årsskiftet så blir brevets utskriftsdatum på det nya året och man får då nästan två års giltighetstid i stället för bara aningen mer än ett år om man triggar gränsen något tidigare.

Fungerar detta eller bakdateras brevet/vouchern till det datum då gränsen faktiskt passerades?

Jag gick över 300 000, registrerades till slut den 30 dec (det var lite nervigt dock och inget jag rekomenderar)... jag har inte fått brevet än (...) men loggar jag in på sas.se kan jag se mina två vouchers med expire date 2020-12-31, så skulle svara nej på den frågan.

sen kan man undra varför det verkar vara lite lotto om man faktiskt får sin voucher skickad eller ej, jag kommer nog säga upp nuvarande amex så fort jag fått den i brevlådan, men vågar inte göra det riktigt än.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen