Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nog med skottår att göra - fastän dina slutsatser är roligare ;)

Extra underligt är att den voucher @Tonton har går ut 2021-12-30 medan de @Martin Thelin har gäller till 2020-12-31. :eek: Är det nu vi ska drabbas av den fruktade milleniebuggen. :rolleyes:


Tror snarare att det du lyckats med är någon bugg jag sett innan: att vissa användare får vouchers registreras 2 år efter det att de uppnår spends - har sett många fall från i höst med sceeenshots med förfallodatum som t.ex. 2021-11-19. Finns ett forum för de fallen någonstans här på BC. Kanske är en gemensam nämnare 1 elite +1 premium? Finns kanske en kod i systemet som ballar ur och så, ja... en oskriven regel är i vilket fall att sitta lugnt i båten och hålla käften - för er som har sån tur...
 

Tonton

Medlem
Tror snarare att det du lyckats med är någon bugg jag sett innan: att vissa användare får vouchers registreras 2 år efter det att de uppnår spends - har sett många fall från i höst med sceeenshots med förfallodatum som t.ex. 2021-11-19. Finns ett forum för de fallen någonstans här på BC. Kanske är en gemensam nämnare 1 elite +1 premium? Finns kanske en kod i systemet som ballar ur och så, ja... en oskriven regel är i vilket fall att sitta lugnt i båten och hålla käften - för er som har sån tur...

Nej, det är vedertaget att man kan trigga vouchern över året. Har som sagt gjort detta flera gånger. Det viktiga är att man når spenderingen väldigt nära 31 dec. Gränsen går väl ungefär där mellan där du och jag nådde 150k på kortet. Du var lite tidigt ute.
 
Nej, det är vedertaget att man kan trigga vouchern över året. Har som sagt gjort detta flera gånger. Det viktiga är att man når spenderingen väldigt nära 31 dec. Gränsen går väl ungefär där mellan där du och jag nådde 150k på kortet. Du var lite tidigt ute.
Hmmm...
Det tråkiga är att det står ’reserverad’ över helgen - alltså köpte jag något fredag den 27e men registrerades som ett köp först måndag den 30e. Jag var som sagt primärt oroad över varför det tog sån tid att registrera köpet... men sen så gick det igenom och fick lite lugn i magen. Och nu ser jag i efterhand att köpet återgick till det faktiska datumet då köpet genomfördes (27e) och inte när det registrerades (30e)... varpå jag sitter och har en annan typ av diskussion. Ringde trots allt och hörde mig för och då fick jag svaret att det är först när köpen går igenom som de tillräknas till ens spend - inte datumet när köpet genomfördes och reserverades på kortet - detta svar är alltså fel...

Din tes må stämma - men det förklarar fortfarande inte ett datum som t.ex. 2021-11-19 (eller för den delen 2021-12-30) - vilket gör hela systemet till ett lotteri som är lite för svårt att förutsäga för att ge lugn och ro i magen.
 

Tonton

Medlem
Ringde trots allt och hörde mig för och då fick jag svaret att det är först när köpen går igenom som de tillräknas till ens spend - inte datumet när köpet genomfördes och reserverades på kortet - detta svar är alltså fel...

Bara att vända sig till @agehall Budord #3 för denna ;)

men det förklarar fortfarande inte ett datum som t.ex. 2021-11-19 (eller för den delen 2021-12-30) - vilket gör hela systemet till ett lotteri som är lite för svårt att förutsäga för att ge lugn och ro i magen.
2021-11-19 har jag inte sett, men det var en bugg/ändrig i policy/systembyte för typ 1,5 år sedan då många vouchers fick ändra giltlighetsdatum under någon/några månader. Är det det du har läst om? jag har inte sett någon som har fått utgångsdatum 2021-11-19.

2021-12-30 förklaras, som skrivit ovan, högst säkerligen på att det är skottår 2021, och således 1 dag extra på året.
 
Bara att vända sig till @agehall Budord #3 för denna ;)


2021-11-19 har jag inte sett, men det var en bugg/ändrig i policy/systembyte för typ 1,5 år sedan då många vouchers fick ändra giltlighetsdatum under någon/några månader. Är det det du har läst om? jag har inte sett någon som har fått utgångsdatum 2021-11-19.

2021-12-30 förklaras, som skrivit ovan, högst säkerligen på att det är skottår 2021, och således 1 dag extra på året.

Det är skottår i år 2020 - inte 2021.
Men, förlåt - ska inte vara den som är den :) grattis till ett extra år, jag får helt enkelt släppa det, gå vidare och testa mig för vid nästa årsskifte :) god fortsättning
 

Attachments

  • 21E13A0F-C97A-4EBB-8A65-DCCE40F97C59.jpeg
    21E13A0F-C97A-4EBB-8A65-DCCE40F97C59.jpeg
    145,4 KB · Visningar: 212
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen