Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har försökt att läsa på lite. Har en 2-4-1 som går ut vid nyår, så det är dags att boka resan (nästa sommar) nu. Planerar en open jaw till BKK med GOT som avreseort tillbaka till FCO/PMO. På utresan finns det jag vill ha, men tillbaka finns inte mycket av det jag vill ha. En möjlig rutt tillbaka är BKK-PEK-FRA-FCO, som jag sannolikt bokar. Air China F måste ju bockas av:D Men hur mycket gnäller dom om jag bokar om både rutt och slutdestination på hemvägen, t ex BKK-FRA-MUC-PMO?
De borde inte gnälla alls så länge den ändringen görs innan nyår då vouchern går ut.

Hittade bonusbiljetter till USA över nyår tack vare tråden "SAS har släppt massa awards över jul/nyår 2018", så jag bokade för två personer plus ett barn > 2 år. Jag kunde inte använda min 2-4-1 voucher i bokningen eftersom det är tre personer i bokningen och lägga sonen på en separat biljett kändes som en dålig idé. Kommer jag att få problem när jag vill applicera min voucher i efterhand på bokningen på de två vuxna (sonen har ju redan 50% rabatt). Ska jag ringa "vanliga SAS" eller "Tallinn"?

Hittade bonusbiljetter till USA över nyår tack vare tråden "SAS har släppt massa awards över jul/nyår 2018", så jag bokade för två personer plus ett barn > 2 år. Jag kunde inte använda min 2-4-1 voucher i bokningen eftersom det är tre personer i bokningen och lägga sonen på en separat biljett kändes som en dålig idé. Kommer jag att få problem när jag vill applicera min voucher i efterhand på bokningen på de två vuxna (sonen har ju redan 50% rabatt). Ska jag ringa "vanliga SAS" eller "Tallinn"?
Allt som har med voucher att göra hanteras av Tallinn. De kan dock neka detta då den ska appliceras direkt, eller om man ringer in nästa dag det är öppet. Förklara varför du inte kunde boka detta och se vad de kan göra.

De borde inte gnälla alls så länge den ändringen görs innan nyår då vouchern går ut.

Planerar att resa ut mars -19 och tillbaka juli -19. Så om jag förstår rätt så kan jag gå in och ändra före voucherns utgång 31/12 -18. Men om jag vill in och ändra på hemresan efter nyår, då kan det bli gnäll, eller tvärstopp?

Planerar att resa ut mars -19 och tillbaka juli -19. Så om jag förstår rätt så kan jag gå in och ändra före voucherns utgång 31/12 -18. Men om jag vill in och ändra på hemresan efter nyår, då kan det bli gnäll, eller tvärstopp?
Du kan ju alltid prova men fråga innan de annullerar ngn del av resan, så du inte hamnar i läget ”nu är hemresan avbokad, hur vill du resa, tyvärr gäller inte din voucher längre”.

Inte gnäll, utan just tvärstopp.

Alternativet du har då - om du verkligen måste ändra resan - är att antingen applicera en ny, giltig, voucher eller betala fullt poängpris på hela resan.

Dimman skingrad. Då är det bara att hoppas att Swiss flighten från BKK finns kvar imorgon och sedan se om något roligare dyker upp före nyår.

Tjena,
Jag får i dagarna min andra 2-4-1 voucher och som jag förstår det gäller de två jag fått till 31 december 2019?

Jag har dock för mig att jag läste någonstans att man endast kan använda en voucher per år? Att jag alltså behöver använda en nu 2018 och en 2019, stämmer det? Känns jävligt korkad om man nu kan få 2 stycken per år men bara utnyttja en?

Extrafråga: Vad kostar en business class T/R till LA / NYC med poäng? Finns det något sätt att kika utan att behöva ringa varje gång?

Tjena,
Jag får i dagarna min andra 2-4-1 voucher och som jag förstår det gäller de två jag fått till 31 december 2019?

Jag har dock för mig att jag läste någonstans att man endast kan använda en voucher per år? Att jag alltså behöver använda en nu 2018 och en 2019, stämmer det? Känns jävligt korkad om man nu kan få 2 stycken per år men bara utnyttja en?

Extrafråga: Vad kostar en business class T/R till LA / NYC med poäng? Finns det något sätt att kika utan att behöva ringa varje gång?

Aldrig hört något sådant, du är fri att använda hur många du nu kan nå upp till per år.

Titta i trådarna här, finns guider för allt. ;)

Frågor om att boka Eurobonus award resa | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Samt första sidan i denna tråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen