Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Telefon är enda säkra sättet att få reda på hur många man har. När jag hade fem vouchers såg jag bara tre avbildade på SAS webbsida. Fin ansats men det fungerade inte fullt så bra som det var tänkt.

Jag hade som ni kanske redan har sätt en trevlig dag med Tallinn ;) men jag gjorde en observation.

I vanlig ordning började jag lista ut segmenten jag ville ha:
ARN-ZRH med LX och agenten hittade inget.. hum tänkte jag.. jag hade alla förslag från United.com upp så jag bad agenten kolla alla förslag ARN-EZE. Och där dök ARN-ZRH-FRA med LX och vidare med LH F som United visade. Så min kvalificerade gissning är att United visar korrekt "married segments" för LH/LX

Så min kvalificerade gissning är att United visar korrekt "married segments" för Lufthansa/LX

Visade United ingen tillgång om du sökte enbart på ARN-ZRH?
Jag noterade liknande med Lifemiles sökning när jag letade LH First i våras, då fanns inte t ex FRA-HND, men ARN-HND gav routing via FRA och den gick att boka med Eurobonus

Visade United ingen tillgång om du sökte enbart på ARN-ZRH?
Jag noterade liknande med Lifemiles sökning när jag letade LH First i våras, då fanns inte t ex FRA-HND, men ARN-HND gav routing via FRA och den gick att boka med Eurobonus

Jag såg inte detta som ett alternativ ARN-FRA nej eller ARN-ZRH. Så mitt tips är att när man bokar LH F, så titta ARN-XXX så kommer de alternativ som finns med routingalternativ upp hos United. T.ex ARN-MUC/FRA-XXX om man vill testa flera FCL

Undrar jag med. Jag hittar inga vouchers på sas hemsida men har fått brev hem om att jag triggat.
När du har loggat in, sökt en resa för poäng och ska välja avgångar så annonseras det upp till på sidan i form av ”Du har ett erbjudande”. Klicka på denna för att se vilka erbjudanden du har, tex FlyPremium, AMEX 2-4-1.

ea3cc730cbe8778f847851fe99200ac3.png
12c2a454da3006d59fa4521015bfe2a3.png

Hur ser du det öht på SAS webbsida?

Undrar jag med. Jag hittar inga vouchers på sas hemsida men har fått brev hem om att jag triggat.

Det finns ingen "direkt visare" för detta utan man får gå omvägen via att låtsas göra en poängbokning.

Gör såhär:
Se till att vara inloggad på ditt Eurobonuskonto.
Välj exempelvis bokning för poäng ARN-MMX, här finns nästan alltid poängbiljetter.
Välj en månad framåt i tiden eller mer. Välj att boka för poäng, sök datum.
Välj att boka för "bästa pris".
Nu när man får välja olika flygningar, kolla antingen högst upp på webbsidan, där står det i en grå rad:
Hej Berglund: vi har en del specialerbjudanden åt dig. Ta vara på dem nu!
Klicka på länken "Ta vara på dem nu!" så kommer du till en översikt över dina tillgängliga erbjudanden, såsom Mastercard FlyPremium och en sorts översikt av dina Amexvouchers. Just nu ser jag själv två Amexvouchers en med utgångsdatum 31 dec 2018 och en 31 dec 2019, men jag vet att jag har fler vouchers än så.

Det går också att komma till samma vy genom att klicka i den lilla rutan ovanför de föreslagna flygningarna där det står:
RABATTER TILLGÄNGLIGA

Du har några specialerbjudanden att välja mellan. Ta vara på dem nu!

Igen, klicka på länken "Ta vara på dem nu!" så kommer samma översikt som beskrivits ovan upp.

Det kanske finns något annat sätt också (?) men detta är det sätt som jag känner till, förutom då att ringa in.

Har sökt runt på forumet men har inte kunnat se om detta besvarats tidigare.

Jag har en AMEX 50 % poängrabattkupong intjänad på ett SAS Amex Classic (Betala bara halva poängpriset på en valfri EuroBonus-resa inom Europa, en gång per år! /.../ Gäller för upp till två personer med SAS Bästa pris när du handlat för 100 000 kr under ett kalenderår.).

Utan vouchern går en t/r-resa inom Europa som bekant på 30k poäng pp i SAS Go. Vidare kostar barn ålder 2-11 hälften. Utan voucher går således en t/r-resa inom Europa i SAS Go för två vuxna och en 2-11 på 75k poäng. Det går såvitt jag känner till vidare heller inte att köpa bara en, fristående, biljett för person ålder 2-11 år.

Så till min fråga - går det att, exempelvis via telefon, boka en awardresa med användande av en Amex-voucher t/r inom Europa för två vuxna och en 2-11 och få det sammanlagda poängpriset till 45k (30k+30k)/2+15k?

Via hemsidan har jag endast lyckats få ner det från 75k till 52,5k (genom att boka en vuxen och en 2-11 på vouchern, separat boka en vuxen till fullpris - (30k+15k)/2+30k).

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen