Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har sökt runt på forumet men har inte kunnat se om detta besvarats tidigare.

Jag har en AMEX 50 % poängrabattkupong intjänad på ett SAS Amex Classic (Betala bara halva poängpriset på en valfri EuroBonus-resa inom Europa, en gång per år! /.../ Gäller för upp till två personer med SAS Bästa pris när du handlat för 100 000 kr under ett kalenderår.).

Utan vouchern går en t/r-resa inom Europa som bekant på 30k poäng pp i SAS Go. Vidare kostar barn ålder 2-11 hälften. Utan voucher går således en t/r-resa inom Europa i SAS Go för två vuxna och en 2-11 på 75k poäng. Det går såvitt jag känner till vidare heller inte att köpa bara en, fristående, biljett för person ålder 2-11 år.

Så till min fråga - går det att, exempelvis via telefon, boka en awardresa med användande av en Amex-voucher t/r inom Europa för två vuxna och en 2-11 och få det sammanlagda poängpriset till 45k (30k+30k)/2+15k?

Via hemsidan har jag endast lyckats få ner det från 75k till 52,5k (genom att boka en vuxen och en 2-11 på vouchern, separat boka en vuxen till fullpris - (30k+15k)/2+30k).

Japp det går bra.

Haha, ja det var ju en jävligt korkad frågeställning. Borde ställa frågan - hur går jag då till väga? Telefon till SAS kundtjänst ("Tallinn")?

Nu har jag en fråga också.
Bokat en Star Alliance-award och försökte få in ett ben med Wideröe, men där var det tvärstopp. Två agenter varken kunde se platserna eller sa att det var möjligt att boka med Wideröe.
Frågan är alltså om det går att blanda en Star Alliance-award med ett ben Wideröe?

Jag ser tillgänglighet på sas .se men däremot inte på sas. se/eurobonus/star-alliance-award-trips/

Nu har jag en fråga också.
Bokat en Star Alliance-award och försökte få in ett ben med Wideröe, men där var det tvärstopp. Två agenter varken kunde se platserna eller sa att det var möjligt att boka med Wideröe.
Frågan är alltså om det går att blanda en Star Alliance-award med ett ben Wideröe?

Jag ser tillgänglighet på sas .se men däremot inte på sas. se/eurobonus/star-alliance-award-trips/
Nu har jag inte tillgång till SASSalesInfor längre men jag har ett svagt minne att det inte gick att kombinera Wideroe / Estonian Air / Air Baltic (då) flygningar i Star Alliance award bokning med SAS EuroBonus poäng.

Hur blir det med spend som kvalificerar till mitt kort? Triggade nyss min voucher, 150kkr på ett kalenderår hade som senast behövts spenderas i månadsskiftet nov/dec. Jag tror inte min spend kommer vara alls signifikant högre under kommande år, möjligen tvärt om att jag hamnar närmre gränsen. Min fråga är: blir min spend nu-nov/dec endast poäng och inte tillgodoräknat till nästa voucher? Har inte sett frågan eller svar på densamma någonstans.

Har du sas Amex elite så får du en till voucher om du hinner spendera 150k till detta år.
Har du premium får du som vanligt 15p/100sek och ingen spend räknas. Spenden nollställs 1/1
Hur blir det med spend som kvalificerar till mitt kort? Triggade nyss min voucher, 150kkr på ett kalenderår hade som senast behövts spenderas i månadsskiftet nov/dec. Jag tror inte min spend kommer vara alls signifikant högre under kommande år, möjligen tvärt om att jag hamnar närmre gränsen. Min fråga är: blir min spend nu-nov/dec endast poäng och inte tillgodoräknat till nästa voucher? Har inte sett frågan eller svar på densamma någonstans.

Har du sas Amex elite så får du en till voucher om du hinner spendera 150k till detta år.
Har du premium får du som vanligt 15p/100sek och ingen spend räknas. Spenden nollställs 1/1
Ah, tack. Tänkte slarvigt angående "kalenderår", men det stämmer såklart. Har premium nu, och lär inte hinna få 150kkr i spend fram till 31/12 ifall jag skaffar ett elite.. Känns ovärt att bara öka antal poäng intjänade per spenderad krona för 4000 kr. I och för sig första guldkortet gjort på direkten... First world BC problems!

Ah, tack. Tänkte slarvigt angående "kalenderår", men det stämmer såklart. Har premium nu, och lär inte hinna få 150kkr i spend fram till 31/12 ifall jag skaffar ett elite.. Känns ovärt att bara öka antal poäng intjänade per spenderad krona för 4000 kr. I och för sig första guldkortet gjort på direkten... First world BC problems!

Du har med Elit möjlighet till dubbla vouchers, efter 150k och 300k spend, samt de 20 000 baspoängen som du får i EB.

Har försökt att läsa på lite. Har en 2-4-1 som går ut vid nyår, så det är dags att boka resan (nästa sommar) nu. Planerar en open jaw till BKK med GOT som avreseort tillbaka till FCO/PMO. På utresan finns det jag vill ha, men tillbaka finns inte mycket av det jag vill ha. En möjlig rutt tillbaka är BKK-PEK-FRA-FCO, som jag sannolikt bokar. Air China F måste ju bockas av:D Men hur mycket gnäller dom om jag bokar om både rutt och slutdestination på hemvägen, t ex BKK-FRA-MUC-PMO?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen