Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Något nytt om detta?

Jag skulle testa själv men har ingen voucher just nu
Svårt att tro att det skulle funka då regeln varit att så fort du blandar in ett annat bolag än SAS så klassas hela bokningen som en *A bokning. Dvs inga barnrabatter, MC Premium etc. Borde givetvis vara 55+95. Men man vet ju aldrig med SAS :)

Till Nordamerika spelar det väl ingen roll (5K skillnad) men till Asien hade finns det ju en stor fördel.

Svårt att tro att det skulle funka då regeln varit att så fort du blandar in ett annat bolag än SAS så klassas hela bokningen som en *A bokning. Dvs inga barnrabatter, MC Premium etc. Borde givetvis vara 55+95. Men man vet ju aldrig med SAS :)

Till Nordamerika spelar det väl ingen roll (5K skillnad) men till Asien hade finns det ju en stor fördel.
samtidigt så har reglerna innan varit "att så fort du blandar in first på något ben så blir det first kostnad på hela resan". Detta har ju nu luckrats upp så det kan vara väl värt att prova.

Hela upplägget är ju föränderligt titt som tätt i massa olika dimensioner (ben, antal stopp i zon X osv).

Jag har en fråga om att använda mer än en voucher vid bokning. När jag läser på American Express hemsida står det uttryckligen att man endast kan använda en voucher per bokning, men här på forumet kan man ofta läsa att två vouchers använts för samma resa. Vad är det som gäller och hur funkar det i praktiken?

Exempelvis har man använt 2 vouchers för den här bokningen.
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2018 | Sida 45 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag har en fråga om att använda mer än en voucher vid bokning. När jag läser på American Express hemsida står det uttryckligen att man endast kan använda en voucher per bokning, men här på forumet kan man ofta läsa att två vouchers använts för samma resa. Vad är det som gäller och hur funkar det i praktiken?

Exempelvis har man använt 2 vouchers för den här bokningen.
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2018 | Sida 45 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Max en voucher per 2 personer. Är ni 4 personer kan du självklart använda 2 vouchers för att alla ska få rabatten.

Just denna resa verkar bestå av två skilda bokningar:
Antal poäng (per person): 92 500 + 2st 2-4-1 (70 open jaw, 22 500 enkel PVG - SIN)
Första bokningen Köpenhamn till Shanghai, och hem ifrån Singapore, andra bokningen en enkelresa från Shanghai till Singapore
Dvs en voucher per bokning.

Last edited:
Max en voucher per 2 personer. Är ni 4 personer kan du självklart använda 2 vouchers för att alla ska få rabatten.

Tack för snabbt svar!
Detta framgår ju inte direkt av det som står på AMEX inloggningssida.
"Förmånen kan erhållas maximalt två gånger per år. Om två förmåner erhållits kan dessa inte nyttjas vid samma bokningstillfälle"

Tack för snabbt svar!
Detta framgår ju inte direkt av det som står på AMEX inloggningssida.
"Förmånen kan erhållas maximalt två gånger per år. Om två förmåner erhållits kan dessa inte nyttjas vid samma bokningstillfälle"
Det de syftar på är att du inte kan nyttja två vouchers för att få dubbel rabatt, kan ju skrivas tydligare. Det är nog inte jättevanligt att man bokar award för 4 och nyttjar 2 vouchers

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen