Har sökt runt på forumet men har inte kunnat se om detta besvarats tidigare.
Jag har en AMEX 50 % poängrabattkupong intjänad på ett SAS Amex Classic (Betala bara halva poängpriset på en valfri EuroBonus-resa inom Europa, en gång per år! /.../ Gäller för upp till två personer med SAS Bästa pris när du handlat för 100 000 kr under ett kalenderår.).
Utan vouchern går en t/r-resa inom Europa som bekant på 30k poäng pp i SAS Go. Vidare kostar barn ålder 2-11 hälften. Utan voucher går således en t/r-resa inom Europa i SAS Go för två vuxna och en 2-11 på 75k poäng. Det går såvitt jag känner till vidare heller inte att köpa bara en, fristående, biljett för person ålder 2-11 år.
Så till min fråga - går det att, exempelvis via telefon, boka en awardresa med användande av en Amex-voucher t/r inom Europa för två vuxna och en 2-11 och få det sammanlagda poängpriset till 45k (30k+30k)/2+15k?
Via hemsidan har jag endast lyckats få ner det från 75k till 52,5k (genom att boka en vuxen och en 2-11 på vouchern, separat boka en vuxen till fullpris - (30k+15k)/2+30k).
Japp det går bra.
Haha, ja det var ju en jävligt korkad frågeställning. Borde ställa frågan - hur går jag då till väga? Telefon till SAS kundtjänst ("Tallinn")?