Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, Tallinn ska ha öppet på måndag fast stänger tidigare än vanligt.

SAS verkar ha strul med bokningar online med amex-voucher, men om det är en ren SAS-resa kan du prova på classic.sas.se
Bra om de har öppet i morgon. Jag hade samma undran. Hittade CPH-SIN med SQ i C igår... Blev lite sugen på att boka men behöver open jaw. Hänger på låset i morgon. :)

Behöver lite snabbhjälp för en utgående voucher.

Frågan lyder:
Kan jag boka en 2-4-1 resa för två vuxna nu för att sedan lägga till infant om en månad? Infant existerar ej ännu som ni kanske förstår och Tallin är stängd idag.

Behöver lite snabbhjälp för en utgående voucher.

Frågan lyder:
Kan jag boka en 2-4-1 resa för två vuxna nu för att sedan lägga till infant om en månad? Infant existerar ej ännu som ni kanske förstår och Tallin är stängd idag.
Problemet är att du måste ange namn och pers nr på den lille, och när du väl gett det så kan du inte namn/person ändra en *A award bokning utan måste avboka den och ev boka om.
Om det dessutom är så att din 2-4-1 går ut imorgon och inte är giltig under 2019 så går det INTE att göra ändringar efter att din 2-41 har gått ut.
Du kan resa men får inte göra ändringar.

Här är en liten sista minuten-fundering... Har insett att jag är dum i huvet och har en 2-4-1 voucher som brinner inne vid årsskiftet.
Suttit och paniksökt lite men hittar inget klockrent direkt. Skulle helst vilja åka 1-2 veckor mellan 14-28:e april. Har 144000 poäng på kontot.
Är det klokast att glömma longhaul och ta nåt "billigt" inom europa istället bara för att använda vouchern och sen använda nästa voucher till en ballare resa senare under nästa år?

Vilket leder till nästa fråga; såg att det saknas 684 kr till detta års 150K spend. Kommer det att ordna sig om jag köper nåt random imorgon? Finns det något inköpsställe, eller betalningsmetod som är snabbare att registreras än något annat?

Tacksam för tips och råd!

Här är en liten sista minuten-fundering... Har insett att jag är dum i huvet och har en 2-4-1 voucher som brinner inne vid årsskiftet.
Suttit och paniksökt lite men hittar inget klockrent direkt. Skulle helst vilja åka 1-2 veckor mellan 14-28:e april. Har 144000 poäng på kontot.
Är det klokast att glömma longhaul och ta nåt "billigt" inom europa istället bara för att använda vouchern och sen använda nästa voucher till en ballare resa senare under nästa år?

Vilket leder till nästa fråga; såg att det saknas 684 kr till detta års 150K spend. Kommer det att ordna sig om jag köper nåt random imorgon? Finns det något inköpsställe, eller betalningsmetod som är snabbare att registreras än något annat?

Åk till matbutiken och köp varor för 700 kronor, är nog säkrast. Coop tar amex, ICA/Hemköp är upp till handlare (helägda hemköp tar amex). Willys har bara ett fåtal butiker som tar kortet. Alla butiker där du betalar direkt i en terminal borde vara ok, pressbyrån och köpa sl kort om du bor i Stockholm kan vara ett bra köp.

Ett tips kan ju vara att försöka med datum utanför påskveckorna.

Jag har bara pratat med Tallin en gång, och det var nyligen när jag lyckades hitta 2 ytterligare businessbiljetter till LAX. Däremot blev det SAS Go för mina föräldrar på hemvägen och jag och frugan kommer att få åka med Austrian.

Föreslog för agenten vid bokningstillfället att vi skulle vilja ändra till SAS Plus några dagar senare för oss alla fyra. Han var noga med att poängtera att det inte gick, och att hela resan (?) behövde vara med SAS då? Var han ute och cyklade, eller missuppfattade vi varandra helt och hållet?

Hade en förhoppning om att ringa in till Tallin imorgon för att dubbelkolla detta, men såg att Plus-biljetterna var tagna nu. Så min frågeställning är bara för kommande resor. :)

Jag har bara pratat med Tallin en gång, och det var nyligen när jag lyckades hitta 2 ytterligare businessbiljetter till LAX. Däremot blev det SAS Go för mina föräldrar på hemvägen och jag och frugan kommer att få åka med Austrian.

Föreslog för agenten vid bokningstillfället att vi skulle vilja ändra till SAS Plus några dagar senare för oss alla fyra. Han var noga med att poängtera att det inte gick, och att hela resan (?) behövde vara med SAS då? Var han ute och cyklade, eller missuppfattade vi varandra helt och hållet?

Hade en förhoppning om att ringa in till Tallin imorgon för att dubbelkolla detta, men såg att Plus-biljetterna var tagna nu. Så min frågeställning är bara för kommande resor. :)
Hela resan behöver inte vara SAS, men har du en star alliance flight får du betala det högre priset som star alliance innebär. Oklart om det bara räknas på hem vägen eller hela resan tur och retur.

Utgår från att det är två separata bokningar. Bokade du via SAS hemsida?
Ni: ARN-LAX-VIE-ARN (Star Alliance award)
Förädrar: ARN-LAX-ARN (SAS award)
Kan man boka SAS PLUS på Star Alliance award?
Om jag förstår dig/din fråga så borde dina föräldrar kunna byta från GO till PLUS då de (eventuellt) reser på en ren SAS award.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen