Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har bara pratat med Tallin en gång, och det var nyligen när jag lyckades hitta 2 ytterligare businessbiljetter till LAX. Däremot blev det SAS Go för mina föräldrar på hemvägen och jag och frugan kommer att få åka med Austrian.

Föreslog för agenten vid bokningstillfället att vi skulle vilja ändra till SAS Plus några dagar senare för oss alla fyra. Han var noga med att poängtera att det inte gick, och att hela resan (?) behövde vara med SAS då? Var han ute och cyklade, eller missuppfattade vi varandra helt och hållet?

Hade en förhoppning om att ringa in till Tallin imorgon för att dubbelkolla detta, men såg att Plus-biljetterna var tagna nu. Så min frågeställning är bara för kommande resor. :)

Jag tror att det är på grund av att SAS Plus på longhaul inte kan bokas som en Star award, dvs ska man blanda in plus så måste alla segment vara med SAS. Go och Business går dock att blanda in fritt i en starbokning.

Ett tips kan ju vara att försöka med datum utanför påskveckorna.

Har kollat på det också men har lite panik här, så vet inte om jag kommer lyckas med detta idag. Jag kanske helt enkelt får spara mina poäng och acceptera att en kupong brinner inne...
Alternativt boka något i Europa med SAS men då kanske inte poängen räcker till längre business nästa år.. Hur skulle ni gjort?
Givet att det är nyårsafton och så...

Har kollat på det också men har lite panik här, så vet inte om jag kommer lyckas med detta idag. Jag kanske helt enkelt får spara mina poäng och acceptera att en kupong brinner inne...
Alternativt boka något i Europa med SAS men då kanske inte poängen räcker till längre business nästa år.. Hur skulle ni gjort?
Givet att det är nyårsafton och så...
Spara poängen och bränn dem på business. Det finns gott om billiga resor i Europa... mina 5c. :)

Där satt den! 2h ljuv musik, nystädat hem och avslutningsvis ett avbrutet samtal. :mad:
Men - ringde upp igen och kom igenom efter 5min. SQ business here we come!

Kan även informera om att infant var helt gratis nu. Har tidigare betalt en tjuga eller så i skatt :)

Last edited:
Jag bad att bli uppringd, blev upprings efter 12 minuter och väntade seda två timmar innan samtalet bröts. Sjukt irriterande! Ringt om och köar nu på nytt.

Där satt den! 2h ljuv musik, nystädat hem och avslutningsvis ett avbrutet samtal. :mad:
Men - ringde upp igen och kom igenom efter 5min. SQ business here we come!

Kan även informera om att infant var helt gratis nu. Har tidigare betalt en tjuga eller så i skatt :)

Hoppas på liknande då, avbrutet efter typ 2h o 10 min :(

Någon som har varit med om att de har gjor undantag och accepterat en voucher som gått ut? När fyra timmar i kö nu inkl ett avbrott. Börjar bli riktigt löjligt nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen