Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det verkar som att det är något jag inte riktigt förstår när det gäller användandet av 2-4-1 eller bokning med poäng hos SAS. Jag letar efter flighter i oktober och november, men det verkar totalt omöjligt att hitta. Däremot att boka resan planerad i mars med hjälp av poäng går alldeles utmärkt. Är det så att det finns ett ”tidigast” datum för att boka poängresor hos SAS?

Kolla denna sida för bra överblick. Det finns resor i oktober och november 2019.

SAS Business award flights - Travelhacks

Det verkar som att det är något jag inte riktigt förstår när det gäller användandet av 2-4-1 eller bokning med poäng hos SAS. Jag letar efter flighter i oktober och november, men det verkar totalt omöjligt att hitta. Däremot att boka resan planerad i mars med hjälp av poäng går alldeles utmärkt. Är det så att det finns ett ”tidigast” datum för att boka poängresor hos SAS?

Biljetter ska släppas 330 dagar i förväg om jag inte är helt ute och cyklar.

• Gilla
Reactions: MXP
Nu framgår det inte vart du söker men generellt försvinner platserna i Business som släpps vid 330 dagar innan avresa inom någonstans timme från att de släppts. Dessutom är oktober/november höstlov och då blir det ännu svårare.

Runt mars är sportloven över och långt till påsk och detta ligger i en period då betydligt färre reser, därav finns det oftast bättre tillgänglighet just då.

Nu framgår det inte vart du söker men generellt försvinner platserna i Business som släpps vid 330 dagar innan avresa inom någonstans timme från att de släppts. Dessutom är oktober/november höstlov och då blir det ännu svårare.

Runt mars är sportloven över och långt till påsk och detta ligger i en period då betydligt färre reser, därav finns det oftast bättre tillgänglighet just då.

Förhoppningen var SAS Plus då jag förstått att Business är praktiskt taget omöjligt om som du säger jag inte är ute i god förtid. Utgår just nu från SAS egen hemsida för resor med SAS och/eller Star Aliiance men verkar vara liknande för båda. Jag tackar er alla för hjälpen däremot.

Och Mars är just nu i nästa vanliga släppfönster, 90-120d innan avresa, då SAS fyller på med platser på många avgångar.

Förstår jag dig då rätt att säg runt juli skulle det kunna finnas fler tillgängliga platser för avgångar i oktober?

Som någon skrev så beror det på vart du vill. Själv bokade jag 4 platser i plus GOT-MIA-GOT i okt-nov för tre dagar sedan. Kom en massa platser i lördags. Såg samma veckan innan. Dock inget i business så hoppas att det öppnar upp sig senare....

• Gilla
Reactions: MXP
Tjenare!

Jag ringde till amex för att kolla mina vouchers då jag inte hört något. Dom hade missat min andra voucher trotts rätt spending. Tänkte det kunde vara bra att dubbelkolla detta innan året är slut så det inte blir något strul. Bara ett tips om någon vet att dom når rätt spenging i dec

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen