Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Egentligen behöver man inte få vouchern, huvudsaken är att den är registrerad för personalen på Tallinn-kontoret som tar hand om 2-4-1-voucherbokningar. Jag bokade min förstaklassresa tre dagar innan jag fick vouchern i brevlådan.

En fråga så här i slutet på året...

Jag har en "2-4-1" som har sista giltighetsdatum på nyårsafton 2018 och jag har inte planerat att använda den.

Om jag nu ändrar mig...hur gäller reglerna då?

Måste utresan ske under voucherns giltighetstid eller räcker det att bokning sker under giltighetstiden?

En fråga så här i slutet på året...

Jag har en "2-4-1" som har sista giltighetsdatum på nyårsafton 2018 och jag har inte planerat att använda den.

Om jag nu ändrar mig...hur gäller reglerna då?

Måste utresan ske under voucherns giltighetstid eller räcker det att bokning sker under giltighetstiden?
Bokningen måste ske innan den går ut.
Avbokar du efter den gått ut får du inga poäng/voucher tillbaka.

Bokningen måste ske innan den går ut.
Avbokar du efter den gått ut får du inga poäng/voucher tillbaka.
Betyder det alltså att resan i sin helhet kan ske efter årsskiftet?
Ja, resan kan ske i sin helhet efter nyår.

Nej, poängen förfaller inte automatiskt, endast vouchern. Poängen förfaller enligt ordinarie utgångsdatum, så det går utmärkt att få tillbaka alla poäng man använt för en bokning, förutsatt att de är tillräckligt nyligen intjänade...

Ja, resan kan ske i sin helhet efter nyår.

Nej, poängen förfaller inte automatiskt, endast vouchern. Poängen förfaller enligt ordinarie utgångsdatum, så det går utmärkt att få tillbaka alla poäng man använt för en bokning, förutsatt att de är tillräckligt nyligen intjänade...
Absolut du har rätt om poängen. Ska inte posta så tidigt på morgonen!

Det verkar som att det är något jag inte riktigt förstår när det gäller användandet av 2-4-1 eller bokning med poäng hos SAS. Jag letar efter flighter i oktober och november, men det verkar totalt omöjligt att hitta. Däremot att boka resan planerad i mars med hjälp av poäng går alldeles utmärkt. Är det så att det finns ett ”tidigast” datum för att boka poängresor hos SAS?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen