Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjenare!

Jag ringde till amex för att kolla mina vouchers då jag inte hört något. Dom hade missat min andra voucher trotts rätt spending. Tänkte det kunde vara bra att dubbelkolla detta innan året är slut så det inte blir något strul. Bara ett tips om någon vet att dom når rätt spenging i dec

Hur lång tid brukar det ta från det är spend är nådd till vouchern finns med i systemet när du bokar?

Hur lång tid brukar det ta från det är spend är nådd till vouchern finns med i systemet när du bokar?
Jag lyckades boka 2 vardagar (jag försökte inte tidigare) efter att det stod bredvid poängintjäningstabellen på AMEX hemsida att jag hade tjänat ihop till en voucher. Kanske tar det längre tid nu eftersom det är jul/nyår. Är det bråttom hade jag ring Tallinn varje dag och frågat om vouchern har registrerats.

Jag är väldigt grön när det gäller poängsamlande. Hoppade på amex när det var värvningskampanj i november. Jag hade rätt spend för två vouchers i mitten av november och har inte sett något på SAS poängresesida (i brist på bättre ord) förrän nu. Kunde dock inte se hur många vouchers där så därför ringde jag in. Tjejen jag pratade med sa att den andra vouchern troligen syns den 7:e januari. Vi får hoppas att det stämmer då jag tänkte boka familjens sommarresa så fort som möjligt :)

Så jag har väldigt dålig koll på hur lång tid det tar innan den syns.

Jag är väldigt grön när det gäller poängsamlande. Hoppade på amex när det var värvningskampanj i november. Jag hade rätt spend för två vouchers i mitten av november och har inte sett något på SAS poängresesida (i brist på bättre ord) förrän nu. Kunde dock inte se hur många vouchers där så därför ringde jag in. Tjejen jag pratade med sa att den andra vouchern troligen syns den 7:e januari. Vi får hoppas att det stämmer då jag tänkte boka familjens sommarresa så fort som möjligt :)

Så jag har väldigt dålig koll på hur lång tid det tar innan den syns.
Vouchers ska synas efter någon dag normalt sätt Var något problem dock för en månad sedan. Ring amex och fråga hur många de ställt ut till dig, har du elite kortet och spenderat 300k borde Tallinn redan nu se 2 vouchers annars är det risk att något är fel.

Hej! Angående att uppnå rätt spend: Är det någon som vet som menas exakt med att "handla" under kalenderåret? Ibland tar det ju några dagar innan transaktionen syns på kontot. Om jag gör ett köp idag men köpet inte dyker upp på mitt utdrag förrän efter nyår... är det det någon som har erfarenhet av vad som händer då, räknas det ändå in i årets spend?

Hej! Angående att uppnå rätt spend: Är det någon som vet som menas exakt med att "handla" under kalenderåret? Ibland tar det ju några dagar innan transaktionen syns på kontot. Om jag gör ett köp idag men köpet inte dyker upp på mitt utdrag förrän efter nyår... är det det någon som har erfarenhet av vad som händer då, räknas det ändå in i årets spend?

Jag skulle vilja tro det ja.

Jag trodde jag kunde komma åt min voucher och boka online (min senaste som är giltig hela 2019 syns på mitt eb-konto) men när jag loggade in för tt boka syns inte förra årets voucher som brinner inne vid årsskiftet.

Har jag förstått det rätt att Tallinn automatiskt kommer åt den om jag ringer för att boka?

Är det någon som vet om Tallinn har öppet på måndag (nyårsafton)? På onsdag har vouchern brunnit inne...

Hälsningar,
Filip

Ja, Tallinn ska ha öppet på måndag fast stänger tidigare än vanligt.

SAS verkar ha strul med bokningar online med amex-voucher, men om det är en ren SAS-resa kan du prova på classic.sas.se

Blev plötsligt nojig om jag kanske har en 2-4-1 voucher kvar i år. Kan jag vara säker på att det som visas som "vi har flera erbjudande för dig" på SAS sidan stämmer?

Edit: Där ligger SAS MC Premium och en voucher som jag nu ser går ut nästa så då finns väl ingen mer i år. :)
8bf46be2301135d35b520b3bd4c973db.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen