Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ber ödmjukast om hjälp som färsking. Jag vill åka två vuxna till Vietnam eller närliggande (där det inte är översvämning :)) i slutet av januari 2017. Hemresan kan vara samma eller grannland (vi kommer åka runt i 5 veckor) Är helt öppen med datum och hoppas därför att detta går att boka trots kort varsel. Har ca 160000 eurobonus poäng och vill gärna flyga så härligt som möjligt för dessa och 241. Vilka bolag/plan/rutter skulle ni rekommendera? Använder united sök som rekommenderas för att kolla tillgänglighet och de flesta är thai, EVA, turkish airlines etc men vet inte vad jag bör försöka få till/leta efter. Räknas turkiet som samma zon som sverige eller är det tredje zon? Alla tips mottages tacksamt!

Testa att lägga in din fråga i Flygbiljetter | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor och använd frågemallen som ligger nålad där så kommer du säkert få hjälp

Om jag bokat ena vägen först (som en enkel) och lägger på utresan senare, eftersom önskad klass inte finns än, räknas det fortfarande som en ändring av bokning eller måste man från början ha bokat en tur/retur?

Inte riktigt det du frågar efter, men överväg att utnyttja pågående rea från Qatar. Med lite flyt bör du kunna hitta business för två vuxna med ett pris på ca 12000kr per person. Med tanke på att du behöver betala bränsletillägg och skatter på 2-4-1 på säg 3000kr per person kan det vara bättre att spara poäng och voucher till annat tillfälle.

Hej och tack!

Jag har flera vouchers och måste göra av med denna nu, så letar bara för detta ändamål. Annars är ju dealen ovan riktigt bra!

På First?
Någon som har samma erfarenhet rörande C? För vår det är det 4 C som jag skall få till i sommar, finns visserligen här och där med andra bolag (turkish, swiss, austrian) men Thai skulle vara smidigast 1 rutt..får nog ta och ringa Tallin och kolla om de kan testa..

Pratade med Katarina i Tallin idag. Hon hade tidigare gjort just en sådan bokning att boka 2 C-biljetter och sedan öppnade 2 till upp sig så hon kunde boka 2 till. Om det var två separata bokningar efter varandra eller inom samma framgick ej.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen