Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis fått min första 2-4-1. Super om jag kunde få hjälp med två frågor.

1. Kan jag boka två vuxna och två barn på samma bokning och betala ord. poängpris för barnen eller blir det en separat bokning?
2. Jag har inte riktigt poäng till att sätta hela familjen i C just nu och har typ 25000 poäng som förfaller 31/1. Om jag bokar om till C senare (om det finns tillgång), förlorar jag då mina 25 000 poäng?
På 2a frågan ska det fungera om du gör en ombokning. Om du däremot bokar av så blir du av med poängen. Är inte helt hundra på detta men 99. Någon annan kan säkert bekräfta eller dementera.

2. Jag har inte riktigt poäng till att sätta hela familjen i C just nu och har typ 25000 poäng som förfaller 31/1. Om jag bokar om till C senare (om det finns tillgång), förlorar jag då mina 25 000 poäng?

Rätt säker på att det är som @palmen säger. Så länge du inte avbokar så är det lugnt. Avbokar du däremot så förlorar du poängen.

Ber ödmjukast om hjälp som färsking. Jag vill åka två vuxna till Vietnam eller närliggande (där det inte är översvämning :)) i slutet av januari 2017. Hemresan kan vara samma eller grannland (vi kommer åka runt i 5 veckor) Är helt öppen med datum och hoppas därför att detta går att boka trots kort varsel. Har ca 160000 eurobonus poäng och vill gärna flyga så härligt som möjligt för dessa och 241. Vilka bolag/plan/rutter skulle ni rekommendera? Använder united sök som rekommenderas för att kolla tillgänglighet och de flesta är thai, EVA, turkish airlines etc men vet inte vad jag bör försöka få till/leta efter. Räknas turkiet som samma zon som sverige eller är det tredje zon? Alla tips mottages tacksamt!

Ber ödmjukast om hjälp som färsking. Jag vill åka två vuxna till Vietnam eller närliggande (där det inte är översvämning :)) i slutet av januari 2017. Hemresan kan vara samma eller grannland (vi kommer åka runt i 5 veckor) Är helt öppen med datum och hoppas därför att detta går att boka trots kort varsel. Har ca 160000 eurobonus poäng och vill gärna flyga så härligt som möjligt för dessa och 241. Vilka bolag/plan/rutter skulle ni rekommendera? Använder united sök som rekommenderas för att kolla tillgänglighet och de flesta är thai, EVA, turkish airlines etc men vet inte vad jag bör försöka få till/leta efter. Räknas turkiet som samma zon som sverige eller är det tredje zon? Alla tips mottages tacksamt!
Inte riktigt det du frågar efter, men överväg att utnyttja pågående rea från Qatar. Med lite flyt bör du kunna hitta business för två vuxna med ett pris på ca 12000kr per person. Med tanke på att du behöver betala bränsletillägg och skatter på 2-4-1 på säg 3000kr per person kan det vara bättre att spara poäng och voucher till annat tillfälle.

• Gilla
Reactions: Gus
Hej alla, snabb fråga, tänkte göra min första 2-4-1 bokning på sas.se. Vet dock inte vem min passagerare är ännu, kan jag bara skriva in random namn på person #2 och ändra det längre fram? tillkommer någon kostnad? Gäller en business class på longhaul.
Fråga 2: Hur blir det om jag avbokar? Får man poäng + voucher tillbaka då?

//MrDollar

• Gilla
Reactions: Gus
Hej alla, snabb fråga, tänkte göra min första 2-4-1 bokning på sas.se. Vet dock inte vem min passagerare är ännu, kan jag bara skriva in random namn på person #2 och ändra det längre fram? tillkommer någon kostnad? Gäller en business class på longhaul.
Fråga 2: Hur blir det om jag avbokar? Får man poäng + voucher tillbaka då?

//MrDollar
Ska inte vara något problem att ändra namn, dock mot en kostnad om jag förstått rätt.
Du får avboka 24 timmar innan resan om jag förstått rätt.
Du får poäng och voucher tillbaka så länge dom fortfarande är giltiga/inte har gått ut innan av bokningen.

Ska inte vara något problem att ändra namn, dock mot en kostnad om jag förstått rätt.
Du får avboka 24 timmar innan resan om jag förstått rätt.
Du får poäng och voucher tillbaka så länge dom fortfarande är giltiga/inte har gått ut innan av bokningen.
Vet du vad kostnaden är för att ändra namn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen