Ludvig Skalme
Medlem
Dom mer erfarna här har väl konstaterat att United inte alltid stämmer, ofta men inte alltid.
Det som Tallin ser, gäller
Finns det nått alternativ som är bättre då?
Dom mer erfarna här har väl konstaterat att United inte alltid stämmer, ofta men inte alltid.
Det som Tallin ser, gäller
Ja de dyker upp på Uniteds sida som First Saver.Tack för svar Palmen.
United är ändå det som känns överskådligt i alla fall. synd det inte stämmer.
Jag tänkte att 2-4-1 kanske har ytterligare sämre prio så att säga
Om LH har plats inom 14 dagar till first, kommer de då upp i Uniteds verktyg?
Om man redan bokat en business biljett, för 2-4-1 och first platser senare finns tillgängliga, då kan man uppgradera genom att betala fullt First pris, även om bara delar av sträckan har first?
Det ser inte ut att vara aktuellt i just detta fall, men det händer att platser ser ut att finnas, men att en eller flera sträckor flygs av bolag som inte är del av Star Alliance (t.ex. Aer Lingus). Kolla första inlägget i tråden så hittar du mycket matnyttigt.Hej, bokade idag 241 till Taipei från CPH.
Utresa 20/2. Använde United efter tips på denna sajt men vet inte om jag feltolkat något.
Min tolkning var att de platser jag på united hittar i kolumnen "business saver award" borde vara ok att boka som award med Amex 241.
Dock när jag ringer tallin så säger de att där bara finns ett alternativ ut och ett hem tillgängligt.
Nu offrade jag söndag kväll på att åka ut för att kunna åka CPH-LHR-TPE de kunde inte se den resan sade hon på supporten men i booking tool på uniteds sida är den fortfarande tillgänglig.
Någon som råkat ut för detta? Väldigt frustrerande då jag redan lagt ner en del letade och trodde jag sytt ihop det bra, sedan när man ringer och ska boka slås benen undan...
Visa bifogad bild 60165
Många verkar tro att 2-4-1 är magisk och att alla frågor då en sådan ska appliceras är helt annorlunda än alla andra bokningar. Så är det inte. Det är en voucher som ger rabatt på priset (poängdelen av priset då) och som måste bokas via en speciell avdelning (Tallinn). I alla andra avseenden är det exakt som vilken vanlig award som helst.Jag tänkte att 2-4-1 kanske har ytterligare sämre prio så att säga
1. Kan jag boka två vuxna och två barn på samma bokning och betala ord. poängpris för barnen eller blir det en separat bokning?
Det är inga problem att göra så, men det går inte att göra på nätet utan måste bokas på telefon.