Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Enligt SAS EuroBonus medlemsvillkor, kan de ändra reglerna hur som helst, när som helst utan förvarning. Därför det är inte konstigt att saker och ting ändras över en natt.

Absolut.

Men i det här fallet tro jag det beror på agenten och inte reglerna. Men det låter jag vara osagt.

Jag har för mig att jag läst här att någon har lyckats boka via Tallinn utan att ha en aktiv voucher, för att sedan ringa in och applicera vouchern? Jag ringde Tallinn och frågade om det var möjligt men så går inte att göra sa de.

Tvärtom går dock att göra. Att ringa in och boka en resa med en voucher för att sedan ta bort vouchern. Jag är sugen att aldrig använda min voucher för att på så sätt alltid kunna ringa in och boka billiga bonusresor via Tallinn, eftersom sas vanliga awardbokning är helt inkompetenta.

Jag har för mig att jag läst här att någon har lyckats boka via Tallinn utan att ha en aktiv voucher, för att sedan ringa in och applicera vouchern? Jag ringde Tallinn och frågade om det var möjligt men så går inte att göra sa de.

Jag tror det du läst om är att folk har lyckats boka award på sas.se, för att sedan ringa in och applicera vouchern i efterhand. Jag vet att jag själv lyckats med det (bokade utanför Tallinn-öppettiderna), med appliceringen inom 24h efter gjord bokning. Har också för mig att det rapporterats något om att det ska funka med retro-applicering så länge vouchern var triggad när bokningen gjordes initialt, men det har jag inte försökt själv (dvs med längre tidsrymd mellan bokning och applicering).

Och, som @Dr. Miles brukar påpeka: de kan ju ändra reglerna (och gör det ibland också) när som helst... :)

• Gilla
Reactions: Gus

Tvärtom går dock att göra. Att ringa in och boka en resa med en voucher för att sedan ta bort vouchern. Jag är sugen att aldrig använda min voucher för att på så sätt alltid kunna ringa in och boka billiga bonusresor via Tallinn, eftersom sas vanliga awardbokning är helt inkompetenta.

Mitt råd: ring igen och prova.
Fråga inte om det går, utan prova att boka.

• Gilla
Reactions: Gus
Hej, har påbörjat att boka min första Amex 2-4-1 men har kört fast.

Jag och min fru skulle vilja åka ARN-NRT/HND tor någongång runt den 20 September och resa så mycket i F som möjligt. Vi kan vara borta max 1 vecka. Optimal rutt skulle se ut som följer men är givetvis flexibel:

ARN-FRA/MUC/CDG/LHR-BKK (stopp 1 natt) - NRT/HND gärna med TG F
Sedan retur:
NRT/HND-FRA/MUC-ARN med ANA eller LH i F

Har kollat och kollat på United.com men får fram olika rutter och olika tillgängligheter hela tiden. Håller på att bli galen :)

Någon som har några bra tips på hur jag ska göra för att boka på denna drömresa? Jag är EBG och har Amex voucher.

Hej, har påbörjat att boka min första Amex 2-4-1 men har kört fast.

Jag och min fru skulle vilja åka ARN-NRT/HND tor någongång runt den 20 September och resa så mycket i F som möjligt. Vi kan vara borta max 1 vecka.

Du är tyvärr ganska sent ute för en resa i september.

Efter en snabb sökning ser jag tillgänglighet ut den 19:e ARN-FRA-ICN-HND där benet FRA-ICN är i Asiana F. Hem en vecka senare hittar jag bara SAS Business via CPH den 26:e.

Vill du boka en "drömresa" i F så skulle jag strunta i september och planera något (betydligt) längre fram när tillgängligheten är bättre.

Hej,

Jag och min tjej vill åka till Nya Zeeland.

Jag har 225.000 EB-poäng samt en 2-4-1 voucher. Vad rekommenderar ni för flygbolag och vilka rutter? Hur kan vi få ut så mycket som möjligt av våra poäng?

/CoooC
Vill ni upptäcka ett nytt land på vägen (fast ni kanske redan har besökt Kazakstan?) Jag har precis bokat Stockholm-Frankfurt-Astana med lufthansa i business. I Astana har vi 23 timmar för sightseeing. Sedan åker vi vidare med air China Astana-Peking-Auckland.

Jag har läst ganska negativa recensioner av air China business men jag älskar både kiinamat och ölen Tsingtao, så jag tror nog det kommer bli rätt nice. Plus att det verkar som att air China har en liknande självserveringsdel, liknande sas, på sina long haul flighter?!

Vill ni upptäcka ett nytt land på vägen (fast ni kanske redan har besökt Kazakstan?) Jag har precis bokat Stockholm-Frankfurt-Astana med lufthansa i business. I Astana har vi 23 timmar för sightseeing. Sedan åker vi vidare med air China Astana-Peking-Auckland.

Jag har läst ganska negativa recensioner av air China business men jag älskar både kiinamat och ölen Tsingtao, så jag tror nog det kommer bli rätt nice. Plus att det verkar som att air China har en liknande självserveringsdel, liknande sas, på sina long haul flighter?!

Undvik Air China I den mån ni kan. Inte ens deras first är att jämföra med flera andra bolags business.

Satsa på NZ,TG, eller SQ.

En självserveringsdel kan väl knappast avgöra valet av flygbolag ?
Ölen kan du köpa på bolaget ;)

Undvik Air China I den mån ni kan. Inte ens deras first är att jämföra med flera andra bolags business.

Satsa på NZ,TG, eller SQ.

En självserveringsdel kan väl knappast avgöra valet av flygbolag ?
Ölen kan du köpa på bolaget ;)
Det finns bara ledigt med air China för oss så valet blev enkelt. Jag hade nog valt de i alla fall eftersom de hade nattflygningar på alla våra flighter, i princip ett måste om man reser med en tvååring ;)

Haha ja ölen finns på systemet. Men man får ju inte ta den genom säkerhetskontrollen :rolleyes:.

Nä självserveringsdelen är inte avgörande för val av bolag, men ett stort plus är det, tycker jag. Jag tycker verkligen bolag som erbjuder någon sorts snacks mellan severingarna är bra mycket roligare än de som inte gör det (South African tex har inte ens lite nötter)

Det finns bara ledigt med air China för oss så valet blev enkelt. Jag hade nog valt de i alla fall eftersom de hade nattflygningar på alla våra flighter, i princip ett måste om man reser med en tvååring ;)

Haha ja ölen finns på systemet. Men man får ju inte ta den genom säkerhetskontrollen :rolleyes:.

Nä självserveringsdelen är inte avgörande för val av bolag, men ett stort plus är det, tycker jag. Jag tycker verkligen bolag som erbjuder någon sorts snacks mellan severingarna är bra mycket roligare än de som inte gör det (South African tex har inte ens lite nötter)

Hoppas ni får en trevlig flygning :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen