Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan bekräfta att det fortfarande är 190k som gäller. Bokade om min kommande first first idag.

Någon som har koll på om/när SAS släpper bonusplatser i bokningsklass I (i inte L)? Plus inom europa i kombination med C/F alltså.

I lördags fick jag för 150k (Nordamerika, via Asien).

Jag tog ett segment med plus inom europa (bokningsklass I), med resa i mars. Dock sade agenten först att det inte fanns plus (även om United visade tillgång). Sen sa hon att det ibland är så, tog bort ett av mina first-segment, då dök plus upp, tog det, och lade sedan till first-segmentet igen. Allt innan det biljetterades.
När letar du? Ser du tillgänglighet på United men Tallin ser det inte?

När letar du? Ser du tillgänglighet på United men Tallin ser det inte?

Se ovan.

Kom dock ihåg att även om det syns platser på United så betyder inget - det är inte samma sak som Eurobonus, så det kan mycket väl finnas platser som går att boka med United miles men inte med Eurobonuspoäng.

Sådär... då har jag bokat min första 2-4-1 till MIA i födelsedagspresent till min fru. Känns lite slöseri för en 2-4-1 på en sådan kort resa men då min fru varken äter kött eller dricker speciellt mycket alkohol så kändes det onödigt att slösa bort poängen på en resa i F på henne. :eek:) Väldigt smidig process att beställa.

Sådär... då har jag bokat min första 2-4-1 till MIA i födelsedagspresent till min fru. Känns lite slöseri för en 2-4-1 på en sådan kort resa men då min fru varken äter kött eller dricker speciellt mycket alkohol så kändes det onödigt att slösa bort poängen på en resa i F på henne. :eek:) Väldigt smidig process att beställa.
Kort resa?
FRA-NRT-ORD-MIA r/t i F är väl ganska många miles? ;)

Kan jag boka om en Amex 2-4-1 Star Alliance Award från två personer till en genom att ringa Tallinn bara? Eller måste de i så fall boka av och sedan boka om på nytt och då kanske det inte längre finns platser?

Minns heller inte om det går att ändra namn på resesällskapet eller om man då också måste boka av och boka om på nytt?

• Gilla
Reactions: Gus
Kan jag boka om en Amex 2-4-1 Star Alliance Award från två personer till en genom att ringa Tallinn bara? Eller måste de i så fall boka av och sedan boka om på nytt och då kanske det inte längre finns platser?

Minns heller inte om det går att ändra namn på resesällskapet eller om man då också måste boka av och boka om på nytt?

1. Det går bra att boka av bara en av platserna och behålla den andra.

2. Du kan inte ändra namn på en *A-bokning. (Endast SAS-flyg funkar dock.)

En liten blyg fråga från en novis: har lyckats att få min första Amex voucher. Har 126k poång och ville helst bränna av dem på en enkelresa i F-klass å sen cykla hem. Fick dock inte godkänt av frun. Undrar nu om jag kan ändra en bokning från business till F om jag når upp till 150k före resan? Planerar en tur till mellanamerika i november.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen