Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
En liten blyg fråga från en novis: har lyckats att få min första Amex voucher. Har 126k poång och ville helst bränna av dem på en enkelresa i F-klass å sen cykla hem. Fick dock inte godkänt av frun. Undrar nu om jag kan ändra en bokning från business till F om jag når upp till 150k före resan? Planerar en tur till mellanamerika i november.
Förutsatt att det finns awardplatser kvar i F på de flyg du vill åka, så kan du ändra hur mycket du vill upp till 24h* innan avresa. Det kostar 150kr i ändringsavgift per person och ändringstillfälle.

* disclaimer, jag är osäker på exakt hur sent det går bra

En liten blyg fråga från en novis: har lyckats att få min första Amex voucher. Har 126k poång och ville helst bränna av dem på en enkelresa i F-klass å sen cykla hem. Fick dock inte godkänt av frun. Undrar nu om jag kan ändra en bokning från business till F om jag når upp till 150k före resan? Planerar en tur till mellanamerika i november.
Om du skall till Amerika "den normala vägen" så är enda F av intresse Lufthansa, och då måste du ändå boka om eftersom Lufthansa inte släpper sina F-platser förrän 14 dagar innan. Så boka nåt i C idag som du gillar. Var beredd 14 dagar att boka om.

Yes, men 500k var på årsbasis och är inte uppe i det än så får väl växla över till Premium efter sommaren. Någon som vet om jag plus vän kan utnyttja nyvärvsbonus på Premiumkortet när jag redan har Elite?

Osäker på om du fått svar så tänkte i alla fall svara.

Absolut, såväl du som vän kommer få en nyvärvsbonus. Det är kortet som den inbjudne ämnar äga (premium i detta fall) som bestämmer bonusen vilket innebär att ni båda kommer erhålla 12000 EB-poäng.

I lördags fick jag för 150k (Nordamerika, via Asien).

Jag tog ett segment med plus inom europa (bokningsklass I), med resa i mars. Dock sade agenten först att det inte fanns plus (även om United visade tillgång). Sen sa hon att det ibland är så, tog bort ett av mina first-segment, då dök plus upp, tog det, och lade sedan till first-segmentet igen. Allt innan det biljetterades.
När letar du? Ser du tillgänglighet på United men Tallin ser det inte?
Jeg ser du fikk Nordamerika via Asia. Når fikk du til dette? Jeg ringte Tallinn i dag og fikk nei på det!

Hej,

Jag och min tjej vill åka till Nya Zeeland.

Jag har 225.000 EB-poäng samt en 2-4-1 voucher. Vad rekommenderar ni för flygbolag och vilka rutter? Hur kan vi få ut så mycket som möjligt av våra poäng?

/CoooC

• Gilla
Reactions: Gus
Jeg ser du fikk Nordamerika via Asia. Når fikk du til dette? Jeg ringte Tallinn i dag og fikk nei på det!
1 juli, dvs efter några andra redan blivit nekade det billigare priset. Verkar alltså bero på agent, men det kan ju tänkas stängas permanent framöver.

Jag räknar med viss risk att 14 dagar innan min resa gäller det högre priset igen, dvs det är inte självklart att jag bokar om till Lufthansa.

Jag pratade med Tallin idag för hade tänkt försöka få till min hemresa från USA till SLC-LAX-ICN-FRA-ARN men det gick inte. Agenten jag talade med sa att de hade fått nya direktiv om routingregler som innebar att man inte fick göra den typen av bokningar

Jag pratade med Tallin idag för hade tänkt försöka få till min hemresa från USA till SLC-LAX-ICN-FRA-ARN men det gick inte. Agenten jag talade med sa att de hade fått nya direktiv om routingregler som innebar att man inte fick göra den typen av bokningar

Jag tycker det är väldigt konstigt.

De agenter jag talat med har sagt att reglerna öppnats upp så att det ska bli enklare för oss att boka resor.

Kristina var en av dem som sa så.

Jag tycker det är väldigt konstigt.

De agenter jag talat med har sagt att reglerna öppnats upp så att det ska bli enklare för oss att boka resor.

Kristina var en av dem som sa så.
Enligt SAS EuroBonus medlemsvillkor, kan de ändra reglerna hur som helst, när som helst utan förvarning. Därför det är inte konstigt att saker och ting ändras över en natt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen