Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan bekräfta att det fortfarande är 190k som gäller. Bokade om min kommande first first idag.

Någon som har koll på om/när SAS släpper bonusplatser i bokningsklass I (i inte L)? Plus inom europa i kombination med C/F alltså.
Framgår inte när du ska resa, men biljetter inom europa brukar det finnas gott om förutom under de stora ledigheterna då det mest är helt tomt på dessa. Om du ska resa inom en snar framtid lär det nog inte komma så mycket mer platser.

Var menar du att det fortfarande är 190k poäng som gäller? Till Asien?

Ber om ursäkt om jag var otydlig. Till USA via Asien för 190k alltså.

Har en 2-4-1 bokning i F nästa år med LAX som destination. Ville boka om till SAS plus FRA-ARN men medarbetaren i Tallin kunde inte boka detta. Förklaringen jag fick var att det måste bokas i bokningsklass I då segmentet är en del av en bonusresa i C/F. Min utresa i SAS plus ARN-FRA är bokad i I.

SAS hemsida visar att det finns "vanliga" bonusplatser precis som United.

Ber om ursäkt om jag var otydlig. USA via Asien för 190k alltså.

Har en 2-4-1 bokning i F nästa år med LAX som destination. Ville boka om till SAS plus FRA-ARN men medarbetaren i Tallin kunde inte boka detta. Förklaringen jag fick var att det måste bokas i bokningsklass I då segmentet är en del av en bonusresa i C/F. Min utresa i SAS plus ARN-FRA är bokad i I.

SAS hemsida visar att det finns "vanliga" bonusplatser precis som United.

Det kan väl inte stämma ?
Man kan ju blanda bokningsklasser hur sol helst.

Låter mer som SAS svenska kundtjänst som skulle kunna ge ett sådant svar. (Vilket de gjort till mig en gång).

Vad menar du med vanliga platser ?

Fanns det inga platser i SAS plus , var det därför det inte gick att boka?
Både United och SAS hemida visar att det finns platser.

sas.jpg

united.jpg

Ser nu att United visar bokningsklass I. Får försöka på nytt en annan dag.

Tack för hjälpen.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen