Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har just börjat söka awards-flighter och det var ju ingen rolig historia minsann.
Jag lär nog inte få nytta av mina två 2-4-1 om det ska vara så här krångligt.
Nu vet jag inte vad du sökt på men du har hela 2018 att åka på dessa vouchers åtminstone så det finns ju "hur mycket möjligheter som helst" till att boka något.
Om det är så att du behöver hjälp eller råd skulle jag rekommendera att starta en specifik tråd där du ber om hjälp för att hitta en resa till något resmål, använd den mallen som finns för att be om hjälp om flygbiljetter.

Vill man optimera sina resor kommer det att krävas en hel del tid, är inget man trollar fram på 5 minuter utan kommer med största sannolikhet att ta flera timmar att få ihop pusslet.
Letar du efter en enklare award som tur och retur till New York görs sökningen väldigt enkelt på Uniteds hemsida, ju mer flyg och bolag du ska blanda in desto mer komplicerat blir det av förklarliga skäl.

Sitter och bokar i sista självande minuterna för att utnyttja mina vouchers runt höstlovet nästa år.
Min agent hävdar att jag inte kan blanda bokningsklasser på en sträcka med samma flygbolag (SAS).
Dvs Miami - Oslo + Oslo - Arlanda kan inte vara Business + Economy.
Strular till det rejält med tillgången på biljetter...

Sitter och bokar i sista självande minuterna för att utnyttja mina vouchers runt höstlovet nästa år.
Min agent hävdar att jag inte kan blanda bokningsklasser på en sträcka med samma flygbolag (SAS).
Dvs Miami - Oslo Business + Oslo - Arlanda kan inte vara Business + Economy.
Strular till det rejält med tillgången på biljetter...
Den du har pratat med har ingen koll uppenbarligen.
Det går utmärkt att blanda klasser.
Bokar du med SAS betalar du tex 50k för utresa och 30k för hemresa om du åker business ut och ekonomi hem.
Är det en star alliance bokning betalar du hela resan utifrån den dyraste bokningsklassen.

Bokar du med SAS betalar du tex 50k för utresa och 30k för hemresa om du åker business ut och ekonomi hem.
Är det en star alliance bokning betalar du hela resan utifrån den dyraste bokningsklassen.

Det hon hävdar är att det inte går att blanda inom en hemresa (eller utresa) om det är samma bolag.
Mellan ut och hem påstås det inte vara någon restriktion.
Och jag får betala för dyraste i vilket fall...

Det hon hävdar är att det inte går att blanda inom en hemresa (eller utresa) om det är samma bolag.
Mellan ut och hem påstås det inte vara någon restriktion.
Och jag får betala för dyraste i vilket fall...
Det går utmärkt att blanda, hur ska du annars komma hem till Sverige om du reser i första klass, finns inga connections i första klass till Sverige inom star alliance.
Åka SAS Plus till Europa och vidare i business/first går utmärkt. Går även bra att åka SAS Plus till Europa, vidare med Lufthansa First till Singapore och sen vidare med Thai business till Bangkok om man önskar.

Så, pust... Vilken upplevelse.
2h 05 min. Varav 35 min kö. Allting ordnat sig för alla 4 förutom sista leget från Oslo till Stockholm där jag inte lyckades övertala min agent så vi nu sitter på olika flights. HUACA funkar dåligt när telefontiden gått ut och det är sista dagen.
Men ska försöka övertala dem nästa vecka att de måste fixa till det även om nu vouchern gått ut
(det finns dessutom plus tillgängligt OSL-ARN, men den gick inte att kombinera med en business från Miami - Oslo)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen