Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev väldigt osäker nu men är det inte så att den voucher du får nu i Dec måste du boka med innan årsskiftet? Du behöver inte resa iår men ev så måste du som sagt boka med den innan årsskiftet så den inte brinner inne.

Men vouchern kommer ju vara giltig detta år samt nästa? Dvs att jag kan använda den till sista dec 2018.
Ja vouchern är giltig det år man tjänar in den samt hela nästa år.

Att man kan använda den för resor för nästa år visste jag men trodde att man var tvungen att boka resan det år man tjänade in vouchern.
Men som jag misstänkte så hade jag fel. Bra ni klargör!

Som jag förstått det så kan man använda vouchern året man tjänar in den samt efterföljande år, precis som flera redan sagt.

Vouchern kan användas så länge den är giltig, men bokningen kan även gälla en awardresa efter att giltigheten gått ut så länge bokningen görs innan giltigheten gått ut. Skulle man dock behöva avboka eller omboka resan efter att vouchern går ut så förlorar man den.

Dvs, en voucher som tjänas in 2017, kan användas för bokningar man gör under 2017 och 2018. Resan kan i sådant fall göras 2019 om bokningen görs 2018, men om den resan behöver bokas om 2019 innan resan påbörjats så förlorar man vouchern.

Någon mer ruttad får gärna bekräfta ovan (dvs om resa efter att vouchern slutat gälla). Men så har jag förstått det.

Min sambo har med råge passerat gränsen för Amex Classic-checken. Vill minnas att hon fick meddelande om att gränsen var uppnådd.
Nu hittar vi ingen check och den syns inte när hon är inloggad på SAS. Jag har en och har testat så jag vet hur den ska synas.
Nån som haft samma problem?

Min sambo har med råge passerat gränsen för Amex Classic-checken. Vill minnas att hon fick meddelande om att gränsen var uppnådd.
Nu hittar vi ingen check och den syns inte när hon är inloggad på SAS. Jag har en och har testat så jag vet hur den ska synas.

Har ni tittat i hennes poänghistorik på Amex hemsida? Hittar ni inte en rad motsvarande i bilden nedan så har den inte triggats av någon anledning.
Screen Shot 2017-11-27 at 21.04.43.jpg

Titta även i kolumnen ute till höger, där står om hon är över gränsen enligt Amex. Är hon det så är det nog läge att ringa in och be dem se över det manuellt.

Ni är medvetna om att den bara gäller i Europa så ni inte försöker hitta den vid sökning på longhaul?

Som jag förstått det så kan man använda vouchern året man tjänar in den samt efterföljande år, precis som flera redan sagt.

Vouchern kan användas så länge den är giltig, men bokningen kan även gälla en awardresa efter att giltigheten gått ut så länge bokningen görs innan giltigheten gått ut. Skulle man dock behöva avboka eller omboka resan efter att vouchern går ut så förlorar man den.

Dvs, en voucher som tjänas in 2017, kan användas för bokningar man gör under 2017 och 2018. Resan kan i sådant fall göras 2019 om bokningen görs 2018, men om den resan behöver bokas om 2019 innan resan påbörjats så förlorar man vouchern.

Någon mer ruttad får gärna bekräfta ovan (dvs om resa efter att vouchern slutat gälla). Men så har jag förstått det.
Har en kollega som gjort precis detta. Fick voucher 2016, bokade i år och reser nästa år (2018). Tilläggas bör att jag inte hittat detta i skrift i några villkor och således kanske det sker med SAS goda minne, och inte ngt man kan kräva. :rolleyes:

Har en kollega som gjort precis detta. Fick voucher 2016, bokade i år och reser nästa år (2018). Tilläggas bör att jag inte hittat detta i skrift i några villkor och således kanske det sker med SAS goda minne, och inte ngt man kan kräva. :rolleyes:
Amex skrev:
Förmånen är giltig innevarande år samt nästkommande kalenderår från brevets utskriftsdatum. Denna period kan inte förlängas. Bokning måste ske inom förmånens giltighetstid, medan resan kan genomföras efter förmånens giltighetstid.
https://www.americanexpress.com/se/content/sas-eurobonus-card/?intlink=se-se-hp-ca-eurobonuspremium

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen