Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej, jag behöver ett förtydligande... känns om att man får olika svar varje gång man ringer till Amex/SAS.

Jag fick en voucher hemskickat den 11 oktober 2016, när måste jag senast boka min resa?
I brevet jag fick så stod det "förmånen är giltig innevarande år samt hela följande år" men vad jag förstod så har de ändrat på reglerna lite nu...

Så när går min voucher ut... i år eller kan jag boka tom 11 oktober, 2018?

Någon som är insatt i detta och kan ge mig ett tydligt besked? Vill inte gå miste om vouchern pga fel info.

Det är inte antal dagar från din intjäning som gäller utan Kalenderår.
Så I ditt fall bör du kunna BOKA Senast 31dec 2017. Kan dock resa även efter det datumet. Dock så är ändringar inte tillåtna om jag förstårr rätt.

Så ju tidigare på året du tjänar in vouchern, desto mer tid har du på dig att fundera ut destination och tjäna poäng.

Hoppas mitt svar är korrekt... :) har aldrig behövt vänta in I det sista

Nu har jag trippel kollat, ringt de 3 gånger och frågat utförligt. Hon ser att jag fick vouchern oktober 2016 och bekräftar återigen att vouchern är giltig tom oktober 2018. Jag frågade så många gånger att hon till slut blev irriterad :) sen ringde jag igen och snackade men annan agent... så jag får utgå från att det stämmer. Amex har tydligen ändrat på reglerna för att göra det mer flexibelt för kunderna... varför de inte kan uppdatera på hemsidan också fattar jag inte men aja.

Nu har jag trippel kollat, ringt de 3 gånger och frågat utförligt. Hon ser att jag fick vouchern oktober 2016 och bekräftar återigen att vouchern är giltig tom oktober 2018. Jag frågade så många gånger att hon till slut blev irriterad :) sen ringde jag igen och snackade men annan agent... så jag får utgå från att det stämmer. Amex har tydligen ändrat på reglerna för att göra det mer flexibelt för kunderna... varför de inte kan uppdatera på hemsidan också fattar jag inte men aja.

Så det du säger är att dom gäller två år från det datumet man får dom ?

Så det du säger är att dom gäller två år från det datumet man får dom ?

Ah precis, nu när jag söker på forumet så har den här diskussionen varit uppe tidigare. Verkar gälla Vouchers som man fått efter augusti 2016.

Förändrad giltighetstid på Amex 2-4-1 voucher? | Side 2 | BusinessClass.dk forum | 500 000 indlæg om rejser
Det har diskuterats innan men vi kom aldrig fram till hur det fungerade. Ibland var vouchers giltiga till nyår året efter man tjänat in dom och andra gånger giltiga i 2 år från datumet man tjänade in dom.
Det verkade då som att första vouchern (om man har elite) blev giltig till till nyår året efter och andra vouchern fick 2 års giltighet.
Detta kunde dock aldrig bekräftas eller dementeras så det är fortfarande en rätt stor gråzon.

Vill man veta hur länge sin voucher är giltig bör man kontakta Amex-bokningen i Tallinn, de är de enda som kan se detta.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen