Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.

PetrelliDK

Medlem
Jag tror faktiskt att du kan ändra den via vanliga EuroBonus kundtjänsten. De kan ju sedan någon vecka boka resor 2-4-1 med andra Star Alliance-bolag så utgår ifrån att de då även kan ändra existerande bokningar (har själv bara bokat via dem). Kompetensnivån verkar ju ocksåenligt min och några andra tråden kanske inte vara så bra så frågan är om de lyckas boka om.

Jeg snakkede med den almindelige kundesupport den anden dag, og hun ville til at bruge min 2-4-1 voucher på en booking fra Sydney -> Phuket med Thai Airways. Jeg troede ikke at almindelig kunde support kunne booke med 2-4-1 med partner flights??? o_O
 

bnr

Medlem
Jeg snakkede med den almindelige kundesupport den anden dag, og hun ville til at bruge min 2-4-1 voucher på en booking fra Sydney -> Phuket med Thai Airways. Jeg troede ikke at almindelig kunde support kunne booke med 2-4-1 med partner flights??? o_O
Jodå, sedan några veckor tillbaka så är man inte tvungen att ringa Tallinn för det.
Dock är agenterna i Tallinn mycket vassare kompetensmässigt jmf. med "vanliga" kundtjänsten.
 

MTheC

Medlem
Underligt. Jag har lyckats med det. Ändring av bokning som ursprungligen gjordes av Tallinn.
Hänger nog ihop med kompetensen hos den man råkar prata med - har ju upplevt att vissa verkar veta vad de gör men de stora flertalet verkar inte ha någon aning alls. Låter ju dock logiskt att de ska kunna ändra en bokning gjord i Tallinn, det är ju ändå SAS som hanterar det.
 

Trumis

Medlem
UPPD:

Efter 1 tim och 20 min svarade man i "Tallinn". Det var dock den svenska kundtjänsten som tog samtalet. Man hjälper Tallinn minst ett par månader för att avlasta dem.

Hon som svarade hörde man direkt att det inte var någon erfaren rörande 2-4-1. Ville byta till LH F från SAS C. Efter en del knapptryckande bad hon mig vänta och satte mig i väntläge i 7-8 min innan hon kom tillbaka och sa att det inte fanns några biljetter när jag ville åka men dagen före och efter gick det bra. Tackade och sa att jag skulle fundera.

Slog numret igen, dubbelkollade igen på United och Aeroplan och båda angav att det fanns LH F (kändes inte som ghost). Fick åter igen vänta i drygt 1 tim och 20 min. En ny (äldre) svenska svarade. Lät direkt mer kunnig och efter några knapptryckningar hade hon bokat om mig till LH F.
 

bnr

Medlem
UPPD:

Efter 1 tim och 20 min svarade man i "Tallinn". Det var dock den svenska kundtjänsten som tog samtalet. Man hjälper Tallinn minst ett par månader för att avlasta dem.

Hon som svarade hörde man direkt att det inte var någon erfaren rörande 2-4-1. Ville byta till LH F från SAS C. Efter en del knapptryckande bad hon mig vänta och satte mig i väntläge i 7-8 min innan hon kom tillbaka och sa att det inte fanns några biljetter när jag ville åka men dagen före och efter gick det bra. Tackade och sa att jag skulle fundera.

Slog numret igen, dubbelkollade igen på United och Aeroplan och båda angav att det fanns LH F (kändes inte som ghost). Fick åter igen vänta i drygt 1 tim och 20 min. En ny (äldre) svenska svarade. Lät direkt mer kunnig och efter några knapptryckningar hade hon bokat om mig till LH F.
Hade du läst typ 5 inlägg bak innan du hade postat så hade du sett att man nu för tiden kan ringa till "vanliga" SAS också för voucher-bokningar. Man är inte längre tvungen att gå via Tallinn som har haft extremt långa svarstider i några månder(?) nu.
 

Ozz

Medlem
Funkade alldeles utmärkt att boka en 2-4-1 med Thai i F och C via vanliga SAS numret idag på eftermiddagen.
2 min väntetid och en mycket trevlig agent vid namn Steve löste bokningen precis som jag ville ha den enl. en sökning på United :)
Sista 2-4-1 från 2016 förbrukad, skönt att det kom en ny voucher med posten i fredags.
f.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen