Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Båtens

Medlem
Hej,

Är det någon som har koll på när vouchern skickas ut? Skickas den så snart jag debiterat 150 000 på kortet under ett kalenderår eller är det först när jag jag har betalt fakturan då debiteringar för kalenderåret överstiger 150tkr?

Isåfall hur lång tid tar det från att jag spenderat 150 tkr alternativt betalt fakturan till att vouchern blir synglig i bokningen på SAS, kickar den t.ex. in direkt?

Mvh,
Oskar
 

aldrighemma

Medlem
Hej,

Är det någon som har koll på när vouchern skickas ut? Skickas den så snart jag debiterat 150 000 på kortet under ett kalenderår eller är det först när jag jag har betalt fakturan då debiteringar för kalenderåret överstiger 150tkr?

Isåfall hur lång tid tar det från att jag spenderat 150 tkr alternativt betalt fakturan till att vouchern blir synglig i bokningen på SAS, kickar den t.ex. in direkt?

Mvh,
Oskar
Vouchern triggas så fort du har handlat för 150kkr, inte när du betalt fakturan. Den syns efter 1-2 dagar på amex hemsida och fungerar för att ringa och boka. För att den ska synas på sas hemsida och fungera för onlinebokningar så tog det cirka en vecka till för mig.
 

Båtens

Medlem
Tack för svar! Jag lyckades komma upp till 150tkr igår så misstänker att jag kommer att se vouchern på kontot inom kort. Däremot kommer jag idag att returnera en vara som jag tidigare betalt som har ett värde på 5000 kr. Någon som vet om det betyder att jag inte kommer att få vouchern nu med tanke på att det kommer att krediteras 5000 kr från mitt Amex (150tkr-5tkr=145tkr).
 

agehall

Medlem
Det beror nog på. Svårt att säga hur det blir när du är över 150k så kort tid. Troligen triggas vouchern, men jag skulle inte lita på det till 100%.
 

Canadien

Medlem
Jag triggade min andra voucher i augusti på ett köp på 22k som jag var tvungen att annullera dagen efter. provade inte att boka på den, men den syntes på AMEX och SAS efter några dagar. Sedan var jag iofs över gränsen igen inom någon vecka.
 

Capa

Medlem
Om jag bokat en SAS Awardresa på SAS hemsida och applicerar en 2-4-1 voucher, kan jag ändra resan i efterhand själv på nätet om andra/bättre datum dyker upp? Är det samma kostnad (150kr) vid ändringar? Detta givet att allt är SAS Award. Eller måste man koppla in Tallin vid ändringar, även om allt är med SAS och således (om)bokningsbart via hemsidan?
 

wille

Medlem
Om jag bokat en SAS Awardresa på SAS hemsida och applicerar en 2-4-1 voucher, kan jag ändra resan i efterhand själv på nätet om andra/bättre datum dyker upp? Är det samma kostnad (150kr) vid ändringar? Detta givet att allt är SAS Award. Eller måste man koppla in Tallin vid ändringar, även om allt är med SAS och således (om)bokningsbart via hemsidan?
Jag har också letat efter en funktion att boka om bef. Awardresa men har slutat i samtliga fall att jag avboka och bokade en ny resa enligt de nya och bättre förutsättningarna..!
 

Capa

Medlem
Jag har också letat efter en funktion att boka om bef. Awardresa men har slutat i samtliga fall att jag avboka och bokade en ny resa enligt de nya och bättre förutsättningarna..!

Jo men säg att du är helnöjd med resan i stort men bara vill ändra ett leg, då är det ju inget vidare att avboka hela resan. Möjligheten att ringa Tallin finns ju alltid med 2-4-1, även om det kostar 150kr. Tänkte mer om det fanns en onlinemöjlighet att göra det själv iom att allt är sas och fullt bokningsbart via hemsidan. Sas kanske inte har utvecklat systemet tillräckligt för denna funktion. Var osäker därav frågan.
 

ekf

Medlem
@Capa På den gamla hemsidan så har jag bokat enbart SAS med 2-4-1 och sedan bokat om också via hemsidan... Men om det går på den nya sidan vet jag inte...
 

Norrort

Medlem
Godkväll!

Jag har förstått att jag kan nyttja vouchern och boka biljetter till andra än mig själv, så länge jag står för poängen.

Nu är det så att vi vill boka två biljetter med SAS till hustruns lillebror (som fyller 30) och hans fru. Inga konstigheter så långt.

Dock undrar jag om jag kan ange mina kontaktuppgifter så jag får kvittot/bekräftelsen på resan? När jag kollar hemsidan från mobilen står det typ "Resenär 1 (person som kommer få kvittot)".

Min svågers fru vet om detta, men hon vet inte att vi bokar business, och det vill vi hemlighålla för dem så länge det går. Därför vill jag gärna ha kvittot på bokningen :)

Finns det några praktiska aspekter att ta hänsyn till att det är mina kontaktuppgifter? Typ vid förseningar/ändringar i resplanen.

Tack på förhand!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen