Senaste nytt

SAS erbjuder vouchers till dubbelt värde

011430121

Medlem
Jag reklamerade de 25 juli, voucher kom i tisdags förra veckan saknade ersättning för hotell reklamerade det, i fredags fick jag svar de kunde inte öppna filen, skicka på nytt in kvittot i söndags, i dag kom en ny voucher på 2x hotell utlägget.
Tack SAS tycker att ni skötte ärendet exemplariskt!

7700 kr i Kompensation
 

FF#1

Medlem
3,5 månader och inget ännu. Ringde in i början på augusti och kollade om det var nått problem...
"Nä allt är i ordning men vi har långa köer...." Nu börjar jag nästan bli iriterad...

Tro det eller ej, 15 minuter efter mitt mail så dök det upp två vouchers. Den ena var korrekt på 500€ men den andra var en felaktig summa.

Ska maila och fråga var taxiersättningen är
 

FF#1

Medlem
Nu har jag mailat om Taxiersättningen:

Thank you for contacting SAS customer care.

Please be informed that airline is not liable to pay for expenses occurred after reaching destination.

Hence, we're unable to process your reimbursement.


Jag åkte altså taxi till flyget som jobbet betalade....

planet ställdes in, bokade och betalade taxi hem och som sen tillbaka till flyget... för en summa på ca 950kr totalt.

Denna vägrar sas erästta mig för...?

Mailade och klargjorde mycket tydligt vad det var frågan om men fick detta svar:

Thank you for your email.

I have reviewed your case and I am sorry to say that we cannot reach an agreement in this matter.

Please consider this as a final reply from our side, and if no new information will be added we will close the case.


Nått jag missat, känns som att det är självklart att SAS ska erästta mig för taxin?

hmm....?
 

FF#1

Medlem
Screenshot 2022-09-20 at 20.48.57.png

Nu har jag skickat den här, får se vad som händer...

Nu har jag mailat om Taxiersättningen:

Thank you for contacting SAS customer care.

Please be informed that airline is not liable to pay for expenses occurred after reaching destination.

Hence, we're unable to process your reimbursement.


Jag åkte altså taxi till flyget som jobbet betalade....

planet ställdes in, bokade och betalade taxi hem och som sen tillbaka till flyget... för en summa på ca 950kr totalt.

Denna vägrar sas erästta mig för...?

Mailade och klargjorde mycket tydligt vad det var frågan om men fick detta svar:

Thank you for your email.

I have reviewed your case and I am sorry to say that we cannot reach an agreement in this matter.

Please consider this as a final reply from our side, and if no new information will be added we will close the case.


Nått jag missat, känns som att det är självklart att SAS ska erästta mig för taxin?

hmm....?
Screenshot 2022-09-20 at 20.48.57.png
 

FF#1

Medlem
Aha... jag verkar få 0 för min knappa 1000 lapp i taxi (samt 4h sömn)

Jag vill ha pengar, enkla eller dubbla i form av cash eller voucher kvittar men inte 0kr

Var nära att ge upp för andra gången i min flygkarriär...
Första var 2010 när jag skulle till Hameln i Tyskland.... snöstorm, fick vänta flera timmar på Arlanda, sen ringer frugan att lillan har vattkoppor..
Åkte hem... vilket visade sig klokt planet vart inställt och alla kollegorna fick ge upp några timmar senare.
 
Toppen