Senaste nytt

SAS erbjuder vouchers till dubbelt värde

Åkte på en inställd flygning hem från Helsingfors i helgen och tänkte söka ersättning (borde bli €250) via SAS formuläret men det står inget om dubbla värdet när man väljer SAS vouchers. Någon som fått SAS voucher ersättning nyligen med det dubbla värdet?

Bortse från min tidigare postning, det står ju redan i andra stycket innan själva formuläret :rolleyes:; "You can choose the compensation option that suits you best, including EuroBonus points or a SAS Voucher worth twice the value of your compensation."

Aha... jag verkar få 0 för min knappa 1000 lapp i taxi (samt 4h sömn)

Jag vill ha pengar, enkla eller dubbla i form av cash eller voucher kvittar men inte 0kr

Var nära att ge upp för andra gången i min flygkarriär...
Första var 2010 när jag skulle till Hameln i Tyskland.... snöstorm, fick vänta flera timmar på Arlanda, sen ringer frugan att lillan har vattkoppor..
Åkte hem... vilket visade sig klokt planet vart inställt och alla kollegorna fick ge upp några timmar senare.

Jag fick ersättning för en taxiresa (en voucher men inte dubbla värdet) i samband med en försening i oktober.

Tidigare när 0800 flighten till Gdansk gick så hände det Rel ofta att jag "gav" bort min plats och tog 1325 flighten och då kunde jag välja cash eller voucher. Tog jag det senare fick jag dubbelt mot cash och att de skrev ut det direkt..

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

Min flight från Chicago har blivit inställd i fredags och vill skicka in formuläret för kompensation.
Man kan fortfarande välja SAS voucher som "best value", men står ingenting om dubbla värdet där längre...

Har någon fått voucher som kompensation nyligen? Gäller det fortfarande att man får dubbla värdet om man väljer vouchern?

Compensation_voucher.png

Min flight från Chicago har blivit inställd i fredags och vill skicka in formuläret för kompensation.
Man kan fortfarande välja SAS voucher som "best value", men står ingenting om dubbla värdet där längre...

Har någon fått voucher som kompensation nyligen? Gäller det fortfarande att man får dubbla värdet om man väljer vouchern?

Visa bifogad bild 143033
Jag var på fel formulär.
När jag går till formuläret för EU261 står det tydligt att vouchern är för dubbla värdet. :)

Toppen