Senaste nytt

SAS erbjuder vouchers till dubbelt värde

Man kan fortfarande få vouchers som ersättning, men inte längre för schablonbeloppet. Har man exempelvis omkostnader i samband med ett inställt flyg kan det ersättas med voucher.

Åh fan de var tråkigt. Men intressant, då måste man på SAS ha tyckt att den dealen var för dyr för bolaget. Och jag kan instämma, jag har fått många privatresor betalda med vouchers.

Ändå lite förvånande. Visst blir det ett potentiellt större framtid intäktsbortfall, men man låser i alla fall passageraren till SAS medan utbetalning i pengar definitivt försvinner ut ur kassan och likaväl kan användas för att köpa biljetter hos Norwegian i framtiden (eller inte alls till resor). Dessutom så borde det vara en hel del av dessa vouchers som glöms bort och inte hinner användas innan de går ut. Men kanske folk har såpass bra koll på sina kommande reseplaner att mestadels de som faktiskt tänkt resa ändå väljer vouchers.

Man kan ju tycka att ett annat alternativ om det nu är för dyrt hade varit att fortsätta erbjuda vouchers, men med en annan multipel än 200% (t.ex. 150% av värdet). Oh, well....

Hej, skulle ni ta pengar ell EBB för inställd flight USA—Cph med SAS där 1EBB= 1 eur. Dvs vi var två och om jag tänker rätt borde vi då få 120.000 EBB och eftersom vi har amex 241 kanske man kan dra mer nytta av points än 600 eur i kontanter? Eller ta kontanter? Tacksam för input

Hej, skulle ni ta pengar ell EBB för inställd flight USA—Cph med SAS där 1EBB= 1 eur. Dvs vi var två och om jag tänker rätt borde vi då få 120.000 EBB och eftersom vi har amex 241 kanske man kan dra mer nytta av points än 600 eur i kontanter? Eller ta kontanter? Tacksam för input
Jag hade tagit cash, men för dig beror det på hur det är med poängkassan

Potentiella värdet av 120K poäng + 2for1 kan bli stort om ni har planer på att använda dem för en long haul i business. Ekar det tomt i poängkassan så hade jag nog valt poängen. Har man poäng i överflöd så är det mer värt att ta cash eller vouchers om man har planer att resa med SAS inom närtid.

Potentiella värdet av 120K poäng + 2for1 kan bli stort om ni har planer på att använda dem för en long haul i business. Ekar det tomt i poängkassan så hade jag nog valt poängen. Har man poäng i överflöd så är det mer värt att ta cash eller vouchers om man har planer att resa med SAS inom närtid.

Vouchern har dom slutat med.

Toppen