Senaste nytt

SAS EB Mastercard Premium - Förändringar gällande årspriset och Statuspoäng

01.02.2023 startar detta så i januari kan du fokusera på Amex. Ett köp bara med SAS MC för 1000 statuspoäng utbetalat i februari.

Så det borde alltså vara 1000 statuspoäng i januari och 1000 statuspoäng i februari kvar innan vi går över till det nya systemet (förutsatt att man precis som du skriver gör ett köp i december och ett i januari).

Idag trillade Statuspoäng in från Dec. Känner vi oss trygga i att det även ramlar in 1000 i början på feb oberoende av spend på MC? Dvs det är först 1/2 som den ”rörliga” modellen kommer igång?

BB0FD2A5-B466-4B91-9133-B26A2954F8C8.jpeg

Blev ”gamla” avgiften för mig! Ibland ska man ha tur!

Jag undrar om någon med pointearner vet hur det fungerar med onlineköp där identifiering sker med bank-id?

Fungerar detta med mitt bank-id eller måste då pointearner kortets ägare identifiera? Mycket intressant veta nu innan prishöjning, uppskattar svar.

Jag undrar om någon med pointearner vet hur det fungerar med onlineköp där identifiering sker med bank-id?

Fungerar detta med mitt bank-id eller måste då pointearner kortets ägare identifiera? Mycket intressant veta nu innan prishöjning, uppskattar svar.
Min man har pointearner och det funkar utan problem med hans bank-id.

Kan du handla på hans pointearner med ditt bank-id? En orsak är att jag redan nu bokar resor åt en äldre närstående släkting. Hade varit fint få försäkringar till denne, men krångligt om jag inte kan använda mitt egna bank-id med det kortet. Oavsett mitt konto för bägge korten.

Kan du handla på hans pointearner med ditt bank-id? En orsak är att jag redan nu bokar resor åt en äldre närstående släkting. Hade varit fint få försäkringar till denne, men krångligt om jag inte kan använda mitt egna bank-id med det kortet. Oavsett mitt konto för bägge korten.
Det har jag aldrig testat. Hans pointearner är kopplat till mitt MC så använder alltid mitt eget. Men man får ju enligt reglerna inte handla med någon annans kort så det lär ju inte funka.

Toppen