Så se bara till att spendera 2,4 miljoner kr per år på kortet (mindre om du utnyttjar dubbla poäng-perioder och de ger extra statuspoäng) och du får EBD utan att behöva flyga eller betala något Amex Elite!Goda nyheter! Det är nu officiellt att det INTE kommer finnas en övre gräns för hur många Statuspoäng man kan tjäna varje år.
Visa bifogad bild 136715
Står på denna sida https://saseurobonusmastercard.se/korten/mastercard-premium/
Ja det brukar vara dubbel poäng helg någon gång feb-april varje år. Men finns ju inga garantier att så sker nästa år. Personligen blir jag dock förvånad om det inte kommer en sådan kampanj.Tänker jag rätt att det brukar komma en kampanj med dubbla poäng någon gång 1/2 till 30/4 och att det skulle innebära 15 statuspoäng (svensk valuta, icke-SAS) per 100 kr då? Kanske läge att planera in ett större inköp för att maximera. En uppfräschning av köket en sån kampanjhelg kan ju lätt springa iväg till en 15000 poäng.
Så se bara till att spendera 2,4 miljoner kr per år på kortet (mindre om du utnyttjar dubbla poäng-perioder och de ger extra statuspoäng) och du får EBD utan att behöva flyga eller betala något Amex Elite!Synd bara att min veckopeng inte riktigt täcker sådana vanor.