Senaste nytt

SAS EB Mastercard Premium - Förändringar gällande årspriset och Statuspoäng

Vi kan nog räkna med att man fortsatt får statuspoängen några dagar in i månaden efter intjäningsmånaden, utan hänsyn till fringe cases. Om något kanske det t o m tar längre tid i och med att även statuspoängintjäningen är dynamisk nu och ska stämmas av.

Goda nyheter! Det är nu officiellt att det INTE kommer finnas en övre gräns för hur många Statuspoäng man kan tjäna varje år.

Screenshot 2022-12-17 at 07.23.58.png

Står på denna sida https://saseurobonusmastercard.se/korten/mastercard-premium/

Goda nyheter! Det är nu officiellt att det INTE kommer finnas en övre gräns för hur många Statuspoäng man kan tjäna varje år.

Visa bifogad bild 136715

Står på denna sida https://saseurobonusmastercard.se/korten/mastercard-premium/
Så se bara till att spendera 2,4 miljoner kr per år på kortet (mindre om du utnyttjar dubbla poäng-perioder och de ger extra statuspoäng) och du får EBD utan att behöva flyga eller betala något Amex Elite! :cool: Synd bara att min veckopeng inte riktigt täcker sådana vanor.

Tänker jag rätt att det brukar komma en kampanj med dubbla poäng någon gång 1/2 till 30/4 och att det skulle innebära 15 statuspoäng (svensk valuta, icke-SAS) per 100 kr då? Kanske läge att planera in ett större inköp för att maximera. En uppfräschning av köket en sån kampanjhelg kan ju lätt springa iväg till en 15000 poäng.

Tänker jag rätt att det brukar komma en kampanj med dubbla poäng någon gång 1/2 till 30/4 och att det skulle innebära 15 statuspoäng (svensk valuta, icke-SAS) per 100 kr då? Kanske läge att planera in ett större inköp för att maximera. En uppfräschning av köket en sån kampanjhelg kan ju lätt springa iväg till en 15000 poäng.
Ja det brukar vara dubbel poäng helg någon gång feb-april varje år. Men finns ju inga garantier att så sker nästa år. Personligen blir jag dock förvånad om det inte kommer en sådan kampanj.

Sen blir frågan, är det dubbelpoäng + dubbel statupoängsintjäning (50%) samtidigt och räknas de 50% då bara på de egentliga poängen eller även dubbelpoängen?
Men kul att se svart på vitt att det inte finns något tak. Med mitt mönster har jag ändå svårt att använda två 241-vouchers, so kan rikta en hel del spend på MC istället. Får helt enkel räkna lite.

Så se bara till att spendera 2,4 miljoner kr per år på kortet (mindre om du utnyttjar dubbla poäng-perioder och de ger extra statuspoäng) och du får EBD utan att behöva flyga eller betala något Amex Elite! :cool: Synd bara att min veckopeng inte riktigt täcker sådana vanor.

Du kan väl köpa en miljon SAS aktier om det passar bättre? Just nu kostar de ”bara” ca 535 000kr. Hitta en mäklare som accepterar SAS MC så snackar vi möjligheter en X2 helg i februari-april ( 80250p). Då har du nästan dragit in två EBD med ett enda köp!

Tolkar jag det rätt om man i början på mars får poäng för spenden i februari som första månad på det nya?
Eller är det poängen man får in i februari från spenden i januari som är första av 3 ”dubbelmånader”?
Så jag vet om det är från 1/1 eller 1/2 man behöver flytta över spend till Mastercard från amex.

01.02.2023 startar detta så i januari kan du fokusera på Amex. Ett köp bara med SAS MC för 1000 statuspoäng utbetalat i februari.

Toppen