Tekniskt sett tror jag inte det funkar eftersom anropet till BankID efterfrågar ju kortinnehavarens personnummer. Att legitimera sig med fel person skulle bara ge error.Det är fortsatt samma konto och jag är betalningsansvarig plus att resorna bokas åt personen. Ser inget fel, men men går det inte så är det väl så.
Varför använder du inte ditt eget kort istället? Det är ju samma kortkonto.Kan du handla på hans pointearner med ditt bank-id? En orsak är att jag redan nu bokar resor åt en äldre närstående släkting. Hade varit fint få försäkringar till denne, men krångligt om jag inte kan använda mitt egna bank-id med det kortet. Oavsett mitt konto för bägge korten.
13 januari i dag. Om inte det trillar in ett mejl om en poängkampanj i slutet på januari idag, så ser det väldigt ljust ut för en poänghelg som sammanfaller med 50% statuspoäng-intjäning. Ganska sannolikt att det sker i februari, till och med. I bästa fall i början på februari, och sedan en till i slutet på April. På det sättet skulle nog SAS MC kunna maxa kundloyalitet trots prishöjning och (för många i längden) försämrade villkor.
Själv är jag högst skeptisk till att de kör dubbla extrapoäng och 50% fler statuspoäng samma helg. Men vi får väl se vem som har rätt..
Det skulle isf betyda att det inte kommer en poäng-helg tills början på maj. Senaste var i slutet på november. Det skulle vara en ovanlig lång paus.
Man får ändå inte glömma: Vi är deras kunder. Vi ska i förtsättningen betala 1855 kr (för Premium iaf) per år och acceptera en stor risk att tjäna mindre status-poäng med kortet än innan. De lär fatta att det inte går utan att också göra oss nöjda iaf då och då.
Dessutom: Huvudpoängen med den nya prisstrategin ur SAS/SEB-perspektivet är – som jag ser det – att få kunderna att använda kortet mer, så att de kan öka intäkterna via transaktionsavgifterna. Poängen är inte först och främst att göra det svårare att få guldkortet.
Det finns fyra helger i februari och varför utesluter du t.ex. mars? Att de erbjuder 50% fler statuspoäng under en period kan ju mycket väl "rucka" lite på inarbetade mönster tänker jag..
Den som lever får se - jag förblir skeptisk till att de kombinerar två kampanjerna samma helg.
50% kampanjen gäller från februari till och med april.