Senaste nytt

SAS EB Mastercard Premium - Förändringar gällande årspriset och Statuspoäng

Och nu kom svaret: "Poängen du tjänar in under februari till april månad 2023"

Så vi får nog tolka detta som att det är 3 månaders period som gäller.
För mig lika otydligt som innan :) men jag ställde frågan explicit om april och fick följande svar:

Precis, det är under februari, mars och april det räknas 50% och sedan efter det blir det 25%

För mig innebär det med period 1/9 - 1/9 för SAS Status att jag kommer hamna precis under för guld till 1/9. Ser att det just nu kostar 25000 poäng för att köpa 5000 baspoäng. Är det någon som vet om det är permanenta priset eller om det är billigare just nu? Tänker om man ska köpa lite poäng för säkerhets skull nu eller om man lika gärna kan vänta.

Ser att det just nu kostar 25000 poäng för att köpa 5000 baspoäng. Är det någon som vet om det är permanenta priset eller om det är billigare just nu? Tänker om man ska köpa lite poäng för säkerhets skull nu eller om man lika gärna kan vänta.

Det är en kampanj på gång just nu verkar det som:
1667486753162.png

För mig lika otydligt som innan :) men jag ställde frågan explicit om april och fick följande svar:

Precis, det är under februari, mars och april det räknas 50% och sedan efter det blir det 25%

För mig innebär det med period 1/9 - 1/9 för SAS Status att jag kommer hamna precis under för guld till 1/9. Ser att det just nu kostar 25000 poäng för att köpa 5000 baspoäng. Är det någon som vet om det är permanenta priset eller om det är billigare just nu? Tänker om man ska köpa lite poäng för säkerhets skull nu eller om man lika gärna kan vänta.
Poängen bakdateras 3 månader vid köp så avvakta och se om du fixar det ändå. Annars har du 3 månader pömsig från 1/9

Du kan inte köpa poäng redan nu när du har 10 månader kvar på kvalåret. Går endast göra i slutet på perioden när man är närmare gränsen, dvs minimum 30k om du siktar på EBG eller minimum 60k om du siktar på EBD.

Att redan nu 10 månader innan ditt år är slut "veta" att du inte får ihop poängen låter lite konstigt. Ingen av oss vet hur det ser ut med kommande kampanjer och oförutsedda resor som kan uppstå.

Bade
Du kan inte köpa poäng redan nu när du har 10 månader kvar på kvalåret. Går endast göra i slutet på perioden när man är närma gränsen, dvs minimum 30k om du siktar på EBG eller minimum 60k lm du siktar på EBD.

Att redan nu 10 månader innan ditt år är slut "veta" att du inte får ihop poängen låter lite konstigt. Ingen av oss vet hur det ser ut med kommande kampanjer och oförutsedda resor som kan uppstå.
Baserar det på historisk spend. Flyger inte så mkt Star Alliance som ger bra poäng och kan inte styra till kampanjer så är mer flyt om det skulle vara rätt timing. Så trots att man kan få upp dessa steg kan jag inte köpa iaf då?
F0B8BFB3-56CD-42C6-ABF2-235A91A8D7AF.png

Attachments

• 22CB5FC6-52A3-49C9-8687-B440D67946BA.png
    22CB5FC6-52A3-49C9-8687-B440D67946BA.png
    57,9 KB · Visningar: 137
Baserar det på historisk spend. Flyger inte så mkt Star Alliance som ger bra poäng och kan inte styra till kampanjer så är mer flyt om det skulle vara rätt timing. Så trots att man kan få upp dessa steg kan jag inte köpa iaf då?
Visa bifogad bild 135028

Jag tror att du erbjuds att bli silver för förra årets period, alltså 2021-2022. Baspoängen som du köper kommer ju att bakdateras så att de hamnar innan september 2022.

Har jag inte helt fel så kan du därmed försöka nå EBG denna period, 2022-2023.

Jag har varit inne på att släppa detta kort ett tag, och nu kom spiken i kistan. Har använt det enbart som komplement till Amex Premium. Når EBD årligen utan problem och har pga familjesituation svårt att spendera poäng. Flypremium har jag aldrig använt trots att jag haft kortet sen lansering.

Så - ursäkta OT men vad finns det för intressanta mastercard-alternativ? Inte intresserad av 1% cashback utan vill ha roligare grejer. Ser några nämna Nordic Choice som ser lockande ut. Reser globalt så alla ev. hotellförmåner är intressanta. Annars är förstås SAS mc (ej premium) ett alt för att fortsätta dryga ut poängkassan. Inte fel alls, finns alltid roliga grejer att plocka i EB-shopen.

Jag har varit inne på att släppa detta kort ett tag, och nu kom spiken i kistan. Har använt det enbart som komplement till Amex Premium. Når EBD årligen utan problem och har pga familjesituation svårt att spendera poäng. Flypremium har jag aldrig använt trots att jag haft kortet sen lansering.

Så - ursäkta OT men vad finns det för intressanta mastercard-alternativ? Inte intresserad av 1% cashback utan vill ha roligare grejer. Ser några nämna Nordic Choice som ser lockande ut. Reser globalt så alla ev. hotellförmåner är intressanta. Annars är förstås SAS mc (ej premium) ett alt för att fortsätta dryga ut poängkassan. Inte fel alls, finns alltid roliga grejer att plocka i EB-shopen.

Miles and More, från Resurs Bank.
SAS MC World, från SEB.
NCC, från SEB.

• Gilla
Reactions: hco
Toppen