Senaste nytt

SAS EB Mastercard Premium - Förändringar gällande årspriset och Statuspoäng

M.K

Medlem
@intuition Jag har fått både status - och vanliga poängen. Datum de kom:

53E71418-AE1D-4EB3-8C42-328A0BC925B2.jpeg
 

intuition

Medlem
OK, då är det bara jag.

Jag lurar på en förklaring - jag hade bara spend sista helgen i april. Jag ser att transaktionerna är bokförda 2 maj. De syns under fliken "Sas Eurobonus Poäng" på april månad, men jag lurar på om jag inte redan tidigare tyckt att det var svårt att få den listan att stämma helt med vilket antal poäng som faktiskt kom till EB-kontot. Dvs söker jag i SEBs funktion "sök EB poäng" per månad så stämmer det inte med vad som faktiskt kommit till SAS EB konto.
 

NotRyan

Medlem
OK, då är det bara jag.

Jag lurar på en förklaring - jag hade bara spend sista helgen i april. Jag ser att transaktionerna är bokförda 2 maj. De syns under fliken "Sas Eurobonus Poäng" på april månad, men jag lurar på om jag inte redan tidigare tyckt att det var svårt att få den listan att stämma helt med vilket antal poäng som faktiskt kom till EB-kontot. Dvs söker jag i SEBs funktion "sök EB poäng" per månad så stämmer det inte med vad som faktiskt kommit till SAS EB konto.
Ja, är de bokförda i maj så får du ju poängen för det i juni....
 

intuition

Medlem
Bara för att vara tydlig;
Transaktions datum är april, både på pengarna och poängen i redovisningen hos SEB. Det är att transaktionernas bokföringsdatum är 2.e maj.
 

M.K

Medlem
Poängen kommer som skrivet ovan i juni, högst troligt även 50% statuspoäng för dessa. Gå in på kontoutdraget, de transaktioner som finns där är de du vanligen fått poäng för (även om undantag finns).

Tråkigt vänta om poängen behövs, men kreditbetyget påverkas som tröst positivt ( lägre % utnyttjat) då dessa köp inte bokförs förrän månaden efter.
 
Kan jag få lite tanke hjälp från er som är mer insatta.
Om jag köper något under poänghelgen för 40 000 så får jag 20 000 extra poäng och således 5 000 statuspoäng?
Dessa poäng borde komma överföras i Juni?
 

FilipJ

Medlem
Kan jag få lite tanke hjälp från er som är mer insatta.
Om jag köper något under poänghelgen för 40 000 så får jag 20 000 extra poäng och således 5 000 statuspoäng?
Dessa poäng borde komma överföras i Juni?
Vad är ”något” som du får 50poäng/100kr för? Flygbiljetter med SAS?
 
Kan jag få lite tanke hjälp från er som är mer insatta.
Om jag köper något under poänghelgen för 40 000 så får jag 20 000 extra poäng och således 5 000 statuspoäng?
Dessa poäng borde komma överföras i Juni?
Du skriver lite fel, du får inte 50p/100kr. Kanske om SAS-biljetter?

Borde hinna komma till 10e juni.
 
aaa sorry kolla snabbt på sas mc stod 25p ser nu efter jag kolla på länken bara 15
Okej, men då behöver jag inte tänka på att amex ska fixa sina poängproblem och jag förlänger min status iaf
Får ca 3000 statuspoäng om jag räknat rätt
 
Möjligtvis något off topic, men handlar ändå om priset för kortet:

Jag har bytt efternamn och kontaktade SAS EB MC för att få ett nytt kort utskickat med mitt nya namn på kortet, varav de svarar med att be mig bekräfta "ersättnings-kort"-kostnaden på 100 SEK. Kalla mig snål, men jag är allergisk mot sådana här extrakostnader när man trots allt betalar över 1800kr/år för kortet. Särskilt när största konkurrenten (SAS Amex) gjorde det gratis utan att blinka... Är det samma kostnad för när man förlorar/tappar kortet? När man använt kortet så pass mycket att plasten släpper?
 
Toppen