Senaste nytt

SAS EB Mastercard Premium - Förändringar gällande årspriset och Statuspoäng

Möjligtvis något off topic, men handlar ändå om priset för kortet:

Jag har bytt efternamn och kontaktade SAS EB MC för att få ett nytt kort utskickat med mitt nya namn på kortet, varav de svarar med att be mig bekräfta "ersättnings-kort"-kostnaden på 100 SEK. Kalla mig snål, men jag är allergisk mot sådana här extrakostnader när man trots allt betalar över 1800kr/år för kortet. Särskilt när största konkurrenten (SAS Amex) gjorde det gratis utan att blinka... Är det samma kostnad för när man förlorar/tappar kortet? När man använt kortet så pass mycket att plasten släpper?
Nä när mitt kort har börjat släppa så brukar jag få ett nytt, dock brukar dom kolla när jag senast fick ett kort är det för ofta så vill dom nog ha betalt
 

pswe

Medlem
Möjligtvis något off topic, men handlar ändå om priset för kortet:

Jag har bytt efternamn och kontaktade SAS EB MC för att få ett nytt kort utskickat med mitt nya namn på kortet, varav de svarar med att be mig bekräfta "ersättnings-kort"-kostnaden på 100 SEK. Kalla mig snål, men jag är allergisk mot sådana här extrakostnader när man trots allt betalar över 1800kr/år för kortet. Särskilt när största konkurrenten (SAS Amex) gjorde det gratis utan att blinka... Är det samma kostnad för när man förlorar/tappar kortet? När man använt kortet så pass mycket att plasten släpper?
Låter ju helt vansinnigt.
Frågar du motiveras det sannolikt av miljöskäl, inte vill du väl sprida plast i onödan?! ;)
 

micke

Medlem
Möjligtvis något off topic, men handlar ändå om priset för kortet:

Jag har bytt efternamn och kontaktade SAS EB MC för att få ett nytt kort utskickat med mitt nya namn på kortet, varav de svarar med att be mig bekräfta "ersättnings-kort"-kostnaden på 100 SEK. Kalla mig snål, men jag är allergisk mot sådana här extrakostnader när man trots allt betalar över 1800kr/år för kortet. Särskilt när största konkurrenten (SAS Amex) gjorde det gratis utan att blinka... Är det samma kostnad för när man förlorar/tappar kortet? När man använt kortet så pass mycket att plasten släpper?
Säg upp kortet och ansök på nytt. Lite omständigt förstås men om har tur och får pratat med rätt person kanske de tar bort kostnaden istället för att behöva gå igenom hela processen igen.
 

frabol

Ny medlem
Det verkar som att vissa kan göra stora inköp över kredit medan vissa ej kan detta.
Funderar om jag ska chansa på att föra över till SASMC kortet det bilen kostar (575 tkr) och betala bilen med kortet eller ej.
Aldrig tidigare haft problem med vare sig negativt saldo eller utgifter långt över min kredit, dock ej rört sig om så mycket pengar.
 
Toppen