Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Jag har skickat ett mail till vd Rickard Gustafson och lämnat synpunkter med vad SAS kan förlora om man outsourcar markpersonalen. Mycket av det som beskrivs i denna tråd handlar om hur vi passagerare blir bemötta av personal som "jobbar" för SAS och gör allt för att det skall bli bra. Jag tryckte mycket på detta i mitt mail. Fick ett svar där han tackade för bra synpunkter och lovade beakta dem. Generellt är markpersonalen väldig hjälpsamma och bra.

Tog en natt på Radisson sky city igår och väntar nu på att boarda SK903 till EWR. Vi hade bokat en ekonomibiljett men vi checkade in vid disken redan igår kväll och passade samtidigt på att kolla hur det såg ut med platstillgängligheten i extra och business. Jag hade inte så stora förhoppningar eftersom jag haft koll på bokningsläget via KVS som sedan den 27 Augusti visat att flighten varit slutsåld. Men så var det visst inte, det fanns platser både i Business och Extra men ekonomi var överbokad....(men det är en annan historia om hur det fungerar med tillgänglighet antar jag). Hon satte oss iaf på kö för uppgradering till Business och vi sa även att vi ville använda poäng från separata konton för uppgraderingen. När vi så i morse kom till service disken för uppgraderingar så hade personalen redan förberett allting, boardingpass utskrivna så det var bara att skriva på var sitt kvitto om poän guttag från kontona.Bra sevice av SAS hela vägen :)

Flög ARN - LHR för två veckor sedan. Satt 2C och ingen satt på 1A / C men strax kom någon. Det var prins Daniel som tydligen väljer att flyga med klass (Flyg med klass, boka SAS :) ). Han satte sig ned tillsammans med en kvinna som verkade vara någon slags sekreterare. Under hela flygningen behandlades Prins Daniel precis som alla andra ombord, inget fjäskande eller extra. Det gillar jag verkligen!

Flög ARN - LHR för två veckor sedan. Satt 2C och ingen satt på 1A / C men strax kom någon. Det var prins Daniel som tydligen väljer att flyga med klass (Flyg med klass, boka SAS :) ). Han satte sig ned tillsammans med en kvinna som verkade vara någon slags sekreterare. Under hela flygningen behandlades Prins Daniel precis som alla andra ombord, inget fjäskande eller extra. Det gillar jag verkligen!

Satte ni Scandinavian Jantelagen Class? :p

Idag när jag checkade in min väska på Arlanda T4 (ca 19.00) så blev jag väldigt glatt överraskad.

När jag skrivit ut min bagagetag i automaterna så ställde jag mig i Eurobonus Gold/*G kön. När jag kom fram så hälsade killen på mig med, "Hej och välkommen". När han scannat väskan och jag skulle gå därifrån så säger han, "Tack så mycket för att du reser med oss "Vicce", och ha en trevlig helg". Detta har aldrig hänt mig tidigare på T4 innan. Visst att man får ett "Hej" och "Hej då", men just detta uppskattade jag.

Tittade tyvärr inte efter vad killen hette, men jag tycker att han borde få utbilda sina kollegor i hur man med några få ord kan få en kund på bra humör och känna sig lite uppskattad för att man just väljer SAS.

Kanske han flörtade med dig? ;)

Jag har skickat ett mail till vd Rickard Gustafson och lämnat synpunkter med vad SAS kan förlora om man outsourcar markpersonalen. Mycket av det som beskrivs i denna tråd handlar om hur vi passagerare blir bemötta av personal som "jobbar" för SAS och gör allt för att det skall bli bra. Jag tryckte mycket på detta i mitt mail. Fick ett svar där han tackade för bra synpunkter och lovade beakta dem. Generellt är markpersonalen väldig hjälpsamma och bra.

Det skulle vara trevligt att höra om du får svar från Rickard Gustafson. :)

Det skulle vara trevligt att höra om du får svar från Rickard Gustafson. :)
Jodå, Svaret kom väldigt snabbt och såhär skrev han "

Tack för att du tar dig tid att skriva till mig!

Det är viktigt och värdefull input du framför som jag tar till mig och värderar i vår beslutsprocess.

Med vänlig hälsning

Rickard"

Svaret sade ju i och försig inte så mycket men jag tycker ändå det är bra att han svarar omgående.

Det här SAS, tycker jag att ni har gjort bra! :D

7976288438_42df314949_z.jpg

De nya muggarna är inget annat än läckra!

Toppen