Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Onsdagens sista flight från BRU till CPH. Pursern flyttar skylten för business class trestolsrader framåt då stolarna gapade tomma. Så gjort säger han till de som sitter i ekonomi extra (i mittstolarna) att de kan sätta dig i de tre tomma fönster och gångplatserna på raderna längre fram. Mycket bra, Tack SAS!

Åkte SK001 i morse från LLA till ARN. 111 pax ombord på en 737-600. Man hade blockat mittensätena på de främsta raderna för att ge oss mer frekventa resenärer en bekvämare resa ner till huvudstaden. All heder åt LLA markpersonal för detta arbete! Vi uppskattar er insats oerhört!

SK flight 908, 27 jun EWR-OSL jätte bra service redan vid bagageincheckning, trevlig lounge personal som kom och pratade svenska och frågade om allt var ok. Fungerande priority boarding. Och jätte bra service ombord. Fick även Ben and Jerry glass ombord.
Dock trasslade In flight entertaiment systemet. Det gick inte att få det indivuduellt, alla filmer startade samtidigt. Och gick heller inte att pausa m.m.

Åkte SK001 i morse från LLA till ARN. 111 pax ombord på en 737-600. Man hade blockat mittensätena på de främsta raderna för att ge oss mer frekventa resenärer en bekvämare resa ner till huvudstaden. All heder åt LLA markpersonal för detta arbete! Vi uppskattar er insats oerhört!

Tror detta är pga lastbalansering de blockerar mittstolarna. Vill man verkligen ha en mittplats kan man normalt gå in och ta fram bokningen och välja den platsen innan man checkar in...

Tror detta är pga lastbalansering de blockerar mittstolarna. Vill man verkligen ha en mittplats kan man normalt gå in och ta fram bokningen och välja den platsen innan man checkar in...

Har pratat med markpersonalen LLA och de försöker blocka undan mittensätena på de fem första raderna då flighten inte är fullbokad, inte bara av vikt- och balansskäl utan också av komfortskäl

Har pratat med markpersonalen LLA och de försöker blocka undan mittensätena på de fem första raderna då flighten inte är fullbokad, inte bara av vikt- och balansskäl utan också av komfortskäl

Jag frågade samma sak men fick inte samma svar fast jag misstänkt att du hade rätt. Så tycker vi bestämmer att det är så då :)

Jag är tacksam för denna kompensationen... Hellre det än en voucher typ på 50€. :)

2012-07-09 11-04-38.png

Lyckades tappa mitt pass i loungen på cph, 10-15 minuter efter jag lämnat loungen och satt på planet så kom en snäll flygvärdinna och gav mig mitt pass, hade inte ens märkt att jag tappar det.

Hur många resor eller poäng har han kvar till att få EBG i år? ;)

Min 4-åring är precis på väg att tappa sitt guldkort - blev lite väl mycket fluget för honom 2010 kanske. De blev rätt förvirrade i UA-loungen på EWR när han skulle gästa in sin mamma...

Mer on-topic - telefonbokningen i Sverige som alltid är så hjälpsamma, kunniga och proffsiga. Som ett exempel - de bokade en gång om mig BRU-ARN till ett tidigare plan som jag aldrig hade fått plats på om jag väntat till gaten.

Min 4-åring är precis på väg att tappa sitt guldkort - blev lite väl mycket fluget för honom 2010 kanske. De blev rätt förvirrade i UA-loungen på EWR när han skulle gästa in sin mamma...

Mer on-topic - telefonbokningen i Sverige som alltid är så hjälpsamma, kunniga och proffsiga. Som ett exempel - de bokade en gång om mig BRU-ARN till ett tidigare plan som jag aldrig hade fått plats på om jag väntat till gaten.

Hade samma upplevelse natten till söndag då jag i panik insåg att jag måste med ett tidigare flyg från ARN till CPH för att hinna klart med allt på jobbet. Hur smidigt och professionellt bemötande som helst. Att flighten sedan blev överbokad och SAS tvingades erbjuda €300 i kompensation till annan passagerare är en annan femma...!

Toppen