Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Var inbokad på SK408 Köpenhamn-Arlanda kl 1525 i dag i ekonomi..
Mitt möte blev klart tidigare så jag ringde SAS och kom till en grym person. Hon kollade flighten och såg att SK408 var överbokad med 2 personer. Bokade om mig till Malmö-Arlanda 1310. nu är jag på Strurup och väntar på flyget och kommer hem 1415.

I bokningen står det "invol rerouting due to SK 408 oversold.

I love SAS!

I gaten här informerade personalen om att mackorna var slutsålda på flyget så om man e hungrig rekommenderade hon oss att köpa en smörgås här.

Last edited:
När jag får bra service brukar jag se till att skicka positiv feedback till SAS, dock har jag börjat tvivla på hur SAS hanterar denna. Förra året skickade jag feedback om 3 personer som gett exceptionell service; en flygvärdinna på Blue1, en loungevärdinna i Stockholm och en loungearbetare i Köpenhamn. Lustigt nog träffade jag alla tre igen i år och tackade då igen för den service jag tidigare fått, två av dem mindes även mig. Jag berättade även att jag skickat beröm om dem men samtliga sa att de inte hört något.

Jag har själv jobbat mycket med kundkontakt och vet hur glad man blir när man får spontant beröm. Så det är extra trist att feedbacksystemet till personalen inte verkar fungera på SK/KF. (hoppas nu inte någon på SAS läser det här och förbjuder personal säga att de inte fått sin feedback).

Någon annan som vet om berömmet verkligen kommer fram?

Jag har ingen aning om berömmet kommer fram, men jag hoppas det. Jag brukar också ta mig tid att skriva när någon gör något bra.

Från KLM fick jag ett långt svar som tackade mig för att jag tog mig tid att göra sådant. Tydligen inte allt för många som gör det...

Idag, ARN till SVO.. Så härlig personal ombord kärran.. Helt enkelt riktigt trevligt med trevliga samtal osv. Mest imponerad blev jag av att följande. Jag hade redan satt mig i planet, letade efter min telefon och insåg att den var glömd i loungen.. Jag var på planet vid gate F60 och loungen är ju då rätt långt bort och dessutom på andra sidan passkontrollen. Jag sa till personalen ombord som direkt gick till kapten och frågade om det var okay att jag gick tillbaka till loungen och hämtade mobilen. Efter någon minut kom personalen tillbaka och sa "den är redan på väg hit". Det jag undrar fortfarande är, hur sjutton visste dom att det var min, vilket flyg jag skulle med??? Det kommer förbli en gåta. Visserligen flyger jag ju 150 flighter med SAS men att glömma en telefon på ett bord som sedan är på väg.. Det är riktigt bra gjort SAS.. Tack för det! Det sparade mig mycket besvär!

Agehall.. Jag hade ju inte det.. Tog bort det från min telefon (iPhone4S) då det visade sig att det skapade problem med mottagningen. Skrev om det här på en annan tråd. Satte Smartpasset mitt på baksidan av telefonen, tänkte inte mer på det... Upptäckte sedan att det var problem, att jag missade samtal, anklagade Telenor, upptäckte sedan, då jag tog bort Smartpasset, att allt blev normalt.. Inbillning eller sammanträffande... det får vi nog alldrig veta...

Right, det kommer jag ihåg att jag läste. Då är det riktigt imponerande service måste jag säga! Bra jobbat SAS!

De kanske ringde en annan telefon och såg vilket nummer du hade och tog det på det? Eller så ringde de loungen och frågade helt enkelt om de kunde hitta en telefon...

SAS - det här har ni gjort bra™!

Loungen hade redan kontaktat gaten/piloten.. Kanske ringde mobilen men oavsett tycker jag det är ett bevis på ypperlig customer care

Toppen