Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Matsson

Medlem
Vår i särklass bästa asienresa företogs med SAS CPH-BKK i biz. Hela familjen inkl. 3 barn 7,13 och 15. fick perfekt service utifrån var och ens behov och önskemål. 7 åringen erbjöds även annan plats då hon ville sova tidigt (kabin halvfull).Trots att SAS inte har hårdvara i världsklass kompenserade den perfekta servicen detta och lite till.Skall bli spännande att se om LX kan toppa detta 14juni.
 
Last edited:

fly4fun

Medlem
SK2760 idag - min lilla grabb på 4 år fick komma in och sitta 0A med kaptensmössa. SAS Eurobonus har fått en ny framtida guldmedlem!
 
En händelse som jag kommer ihåg var detta...

Ursprungligen hade jag biljett med SK på route KRN-LLA-ARN-MMX men på grund av flyget ARN-MMX blev inställt så hade jag blivit flyttat till nästa möjliga SK avgång till MMX. Detta fick jag veta genom att hade fått ett SMS från SAS under flyget från LLA till ARN. Jag gick till arrival service i ARN T4 och frågade om jag skulle istället kunna flyga tillAGH? Jag kunde byta mina möten mellan Helsingborg och Malmö så det vore bättre för mig om jag skulle kunna flyga till AGH istället. Jag fick byta mig till just denna avgång som jag ville till AGH. Nöjd.
smile.png


Sen fick jag till Lounge för att vänta min avgång.

Sen var det dags för boarding. Väntade att kliva onboard som sista passagerare för att hade seat 1F på en B736. Det visade sig att pursern som arbetade just min avgång ARN-AGH var den samma som hade flugit mig ner från KRN viaLLA till ARN. Hon hälsade mig hjärtligt välkommen. Råkade säga; "Var trevligt att träffa dig igen. Det var bra att jag blev ombokat på grund av MMX var inställt." Fick svaret; "Va trevligt att det är just du så kan bjuda det som du vill från Cloud Shop." Enligt henne hade hon fått passagerar listan med notis bredvid mitt namn "EBG/Reroute due to CNL".

Faktiskt träffade samma purser igen dagen efter på resan MMX-ARN på väg hem igen.

Detta var verkligen något som jag uppskattade.
smile.png
 

Jonas C

Medlem
Stort eloge till SAS Customer care som hanterade mitt ärende gällande otrevlig besättning på SK2685 lysande. Att man ringer upp kunderna och ber om ursäkt personligen, visar bara hur starkt SAS värderar sina kunder. Kompensationen var mer än tillräcklig, och jag kommer med största sannolikhet fortsätta flyga SAS framöver. "High Five!" :)
 
Jag måste även ge en stor eloge till SAS Customer Care då jag klagade på att man var väldigt otrevlig vid gate (ej SAS personal) på flyget från BKK-CPH och även fick "dålig" frukost innan landing och blev lätt magsjuk till följd att stor del av flygningen mellan CPH-GOT fick tillbringas på toaletten. Jag fick EUR100 för besväret och en personlig ursäkt.....
 
Jag var väldigt imponerad av service i fredags på ARN-AMS route. Jag reste i Economy med vänner i "en student resa till Amsterdam" andan.

Valde från Cloud Shop en Scandinavian Tapas platter och lite annat - blev lite trångt på bordet eftersom satt på 10A.
Första champagnen var den vanliga Pommery som SK säljer i Economy. Den andra var från C, Nicolas Feuillatte, och fick den gratis. :)

IMG_3594.jpg
 
Jag åkte AMS-ARN med SK förra onsdagen och det var supertrevlig personal. Det berättades i PA att kaffe är bra för kroppen etcetcetc. Så tror alla tog en koppkaffe på den flygningen :).

Sedan var det dax för DY(nga) på ARN-UME....inte fullt så trevlig med sur personal som knappt tittar på än...och wifi var så slött så gav up att refresha facebook. Visst "man betalar inget så man kan inte förvänta sig så mycket"....synd dock att den biljetten gick på nästan 3000:- ToR...
 
Toppen