Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

AHO, jag har många gånger fått hjälp via SAS chat med ombokning, val av säte mm. Som vanligt med kundtjänst så är vissa bättre än andra men då har det bara varit att öppna upp en ny chat och då har den nya personen hjälpt mig. Precis som när man ringer till dom... Vad är det Wideore´s chat löser som inte SAS gör?
 

Dr. Miles

Expert
AHO, jag har många gånger fått hjälp via SAS chat med ombokning, val av säte mm. Som vanligt med kundtjänst så är vissa bättre än andra men då har det bara varit att öppna upp en ny chat och då har den nya personen hjälpt mig. Precis som när man ringer till dom... Vad är det Wideore´s chat löser som inte SAS gör?
Jag kunde inte hitta chatfunktion på SAS.se överhuvudtaget
I och med jag bokade biljetten på Wideroes webbsida(där vet jag att det finns chatfunktion sedan länge.), kontaktade jag dem via chat.

Ett problem med SAS webbsida är att man inte kan välja andra flygbolag aktivt.
T ex SAS(SK) och Lufthansa(LH) har biljettavtal så att man kan kombinera SK dit och LH hem. Inte bara tll Tyskland, även till andra destinationer.
Men på SAS webbsida kan jag inte boka en sådan biljett. Däremot kan jag boka den på Wideroe.no.

Jag hoppas att SAS löser detta problem ganska snart.
 
Jag håller helt med dig att bokningsmöjligheterna på Wideroe är mycket bättre. Jag menade mer att har man en SAS bokning så borde SAS chat funka lika bra.

SAS chat hittar du genom att skriva "chat" till Fråga Eva. Man får då en länk som man trycker på för att öppna chatten.
 

Dr. Miles

Expert
För att man inte vill att folk använder den i lika stor utsträckning?

Jag misstänker också det.
Vi får se om jag lyckas att boka en bonusresa via SAS chat. Det gör onekligen proceduren mycket lättare då man kan bara kopiera&klistra alla resväg, namn osv istället av bokstavera allting muntligt. (Mitt namn är inte direkt enkelt som "Bo Ek" heller.)
 
EWR-OSL är det bästa TATL rutt som SK har i dagsläget, IMHO. Jag skulle föreslå att satsa mer på det och kanske få lite med feeders från GOT och ARN dit. Avgång kl 19.00 från EWR och ankomst 13.10 är utmärkt(12.10 hade nog varit ännu bättre). Det ger ungefär 10 timmar door-to-door.
Samarbeta med DY kanske?
 

FQFlyer

Medlem
Reste Köpenhamn -Tokyo med min son på påsklovet, inte bara att vi blev uppgraderade vilket var väldigt trevligt, men som vi blev omhändertagna speciellt min grabb gör att man kan känna att flygtiden känns väldigt kort.. Nästan för kort :) och när grabben svarar på frågan vad var bäst med Tokyo.. Så svarar han flygresan. Så tack!! ;)
 

Maggan

Ny medlem
Flög LHR-ARN i C igår. När jag och min väninna skulle checka in sa kvinnan i incheckningen att det fanns ett meddelande att hon måste kontakta en teamleader innan hon fick checka in oss. Tänkte självklart - vad är det för fel nu!!! Men när hon kom tillbaka fick vi frågan om vi istället för att flyga LHR-CPH-ARN ville flyga med direktplanet till ARN som gick 15 min tidigare (vilket hade varit fullt när vi bokade). Nöjda och glada (och många glas champagne senare) kom vi hem 2h tidigare! :)
 
Toppen