AHO, jag har många gånger fått hjälp via SAS chat med ombokning, val av säte mm. Som vanligt med kundtjänst så är vissa bättre än andra men då har det bara varit att öppna upp en ny chat och då har den nya personen hjälpt mig. Precis som när man ringer till dom... Vad är det Wideore´s chat löser som inte SAS gör?
Jag kunde inte hitta chatfunktion på SAS.se överhuvudtaget
I och med jag bokade biljetten på Wideroes webbsida(där vet jag att det finns chatfunktion sedan länge.), kontaktade jag dem via chat.
Ett problem med SAS webbsida är att man inte kan välja andra flygbolag aktivt.
T ex SAS(SK) och Lufthansa(LH) har biljettavtal så att man kan kombinera SK dit och LH hem. Inte bara tll Tyskland, även till andra destinationer.
Men på SAS webbsida kan jag inte boka en sådan biljett. Däremot kan jag boka den på Wideroe.no.
Jag hoppas att SAS löser detta problem ganska snart.