Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Mycket trevlig och behaglig flygning ARN-TXL. Tre personer ute i kabinen, varav två yngre förmågor. Pursern var en mycket trevlig svenska medelåldern som hälsade glatt.

Pursern serverade mig. Idag var jag Mein Herr. Diamant, istället för Mr. Diamond, som på förra flighten till Berlin. Vi pratade i säkert sju minuter medan hon serverade kaffet, dvs stannade vagnen. Om ditten, datten, nya iPaden, prioboarding och smoothiegate. En av hennes kollegor kom och tog över hennes servering så hon kunde fortsätta prata med mig. Fick påtår på kaffet tre gånger.

På det hela taget en trevlig övning och en stor tumme upp!

Last edited:
Hade två mycket trevliga flygningar, med trevlig kabinpersonal, den gångna veckan. SK1851 den 1/9 samt SK606 den 5/9. PLUS kändes som PLUS(vilket tyvärr inte alltid är fallet).

UME-ARN försenad i måndags morse, men enligt utrop inför landning väl hanterat av markpersonalen:
Utrikespassagerarna (8st fördelat på tre flyg) som skulle få tighta anslutningar skulle bli hämtade från baktrappan och direkt körda till T5, passagerarna till CPH var proaktivt ombokade till nästa flyg som tajmade nya landningstiden rätt bra, och övriga anslutningar hanns med ändå.

Grattis på födelsedagen kom pursen och sa samtidigt som hon räckte över en presentpåse.

5c670ed0d0511ef4422f07cede9ef0f0.jpg

Snyggt SAS! :)

Toppen