Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Ser ut som CPH - ARN är försenad till 23:25 så det är kanske lugnt ändå.

Det hanns med... (vilket var bra)...
Men flighten var det sämsta jag varit med om, och då har jag ju ändå flygit en del med Ryan Air :-/
Extremt ohjälpsam crew... Fick sitta dubbelvikt över mitt handbagage (kanske ligger i fel tråd numera...) haha

Fløy Oslo-Stockholm Søndags. Flygplanet hadde fått en delay tidligere på dagen, og med skytteltrafikk ARN-OSL-ARN-OSL-ARN tenkte jeg det nok ble en 15-20 minutters forsinkelse ut av det. Flygplanet parkerte 15 minutter sent på gate. Det var mye folk som skulle av og på flyet. Men crew og bakkemannskap jobbet iherdig, og vi gikk på rute fra OSL. Som om ikke det var nok, landet vi faktisk 15 minutter FØR rutetabellen!! Mao hadde man tatt inn 30 minutter på en effektiv og pent gjennomført turnaround.

23098740211_e328233a9e_b.jpg

Måste bara berömma crew från gårdagens resa. Hade samma crew ifrån CPH-OSL & sedan OSL-LHR.
Helt makalös crew som med leenden, glada tillrop & en gest som gjorde min dag. När jag gick baköver till toaletten, så stod en FA & såg mig komma varpå han öppnade toalettdörren & med en leende lyckönskade mig till att med behag uträtta mitt ärende brast det för mig. Låter kanske knasigt, men situationen var komiskt & gjordes med en glimt i ögat. Helt suveränt! Kul att det finns sådana crews, btw det var helnorsk crew! Tack för att Ni har humor & Era leenden räcker lång väg!

Hade två separata bokningar idag HKG-SFT på grund av att jag tänkte lägga upp resan annorlunda tidigare.
1.0 timme mellan ankomst och avgång T5-T4. Dessvärre strulade bryggan/gaten på F-piren och man fick stå med tomgångskörning en stund.

Istället för att hämta ut incheckade bagaget så fixade ankomstservice snabbt och smidigt att väskan skickas senare. En av dom sista på planet till Skellefteå. Nu för en stund sedan kom hemleverans av väskan med nästkommande flyg :)

Toppen