Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

SK904 i söndags (EWR-ARN) var en mycket trevlig upplevelse i C kabinen. Nog den bästa servicen jag varit med om på SK longhaul. Blev väldigt gott mottagen och servad från början till slut. Det jag reagerade på var att servicen var genuin, de ville verkligen att vår resa skulle bli så bra och smidig som möjligt för oss passagerare.

Tackar och bockar!

Ps. rekommenderar helt klart att välja shortribs om ni får den valmöjligheten, andra gången för mig och succé båda gångerna :) Ds.
 
Last edited:
LLA-ARN 10.05 idag, fredag. Vilken fantastisk kabinpersonal! En man in the late 40s med skägg och två kvinnor, långa och solbrända. Detta är den bästa serviceupplevelsen jag har haft med SAS någonsin, tror jag. Bara glada miner, de kom tillbaka och frågade om de kunde hjälpa till mer, vi är till för dig etc. Jag satt på 2D, på 2F satt en som inte riktigt fattade det här med PLUS så mannen med skägg förklarade tydligt och trevligt och lyckades sälja in diverse grejer. Kom sen tillbaka och frågade oss båda om vi ville ha mer av nåt.
Efter detta säger jag bara - mer SK, mindre DY!!!
Tog mig friheten att maila länken till SAS och fick ett mail från purser Jonas där han tackade. Jag känner Jonas och håller med om att han är kanonbra.
 
LLA-ARN 10.05 idag, fredag. Vilken fantastisk kabinpersonal! En man in the late 40s med skägg och två kvinnor, långa och solbrända. Detta är den bästa serviceupplevelsen jag har haft med SAS någonsin, tror jag. Bara glada miner, de kom tillbaka och frågade om de kunde hjälpa till mer, vi är till för dig etc. Jag satt på 2D, på 2F satt en som inte riktigt fattade det här med PLUS så mannen med skägg förklarade tydligt och trevligt och lyckades sälja in diverse grejer. Kom sen tillbaka och frågade oss båda om vi ville ha mer av nåt.
Efter detta säger jag bara - mer SK, mindre DY!!!

SK904 i söndags (EWR-ARN) var en mycket trevlig upplevelse i C kabinen. Nog den bästa servicen jag varit med om på SK longhaul. Blev väldigt gott mottagen och servad från början till slut. Det jag reagerade på var att servicen var genuin, de ville verkligen att vår resa skulle bli så bra och smidig som möjligt för oss passagerare.

Tackar och bockar!

Tog mig friheten att maila länken till SAS och fick ett mail från purser Jonas där han tackade. Jag känner Jonas och håller med om att han är kanonbra.

Som Cathay Pacific säger, "People. They make an airline".

Det är helt upp till personalen som kan skapa en trevlig resa eller en hemsk resa att minnas och det är dem som är största reklam utåt. Både gott och ont.
 
Fløy BGO-TRD og TRD-BGO i dag for å delta på fase to av flygelederopptaket hos Avinor her i Norge. Ble tidligere ferdig enn antatt, og etter den korte spaserturen fra tårnet til terminalen hadde jeg nærmere 4 timer til flyet jeg hadde bestilt. Reiste på youth fare (da i Go). Gikk til servicedesken og spurte om jeg ikke vær så snill kunne få være med avgangen til BGO som gikk om en time (altså rundt 3 timer tidligere). Det var null problem, og den hyggelige SAS-damen på TRD flyttet meg over til den andre avgangen umiddelbart free of charge. SAS, bra jobbet! Slikt får meg til å velge dere over DY!

Så da var det bare å gå inn i den 3 dager gamle fast-tracken på TRD. (Også bra jobbet SAS, å få på plass fast track på TRD!)
 
Fløy BGO-TRD og TRD-BGO i dag for å delta på fase to av flygelederopptaket hos Avinor her i Norge. Ble tidligere ferdig enn antatt, og etter den korte spaserturen fra tårnet til terminalen hadde jeg nærmere 4 timer til flyet jeg hadde bestilt. Reiste på youth fare (da i Go). Gikk til servicedesken og spurte om jeg ikke vær så snill kunne få være med avgangen til BGO som gikk om en time (altså rundt 3 timer tidligere). Det var null problem, og den hyggelige SAS-damen på TRD flyttet meg over til den andre avgangen umiddelbart free of charge. SAS, bra jobbet! Slikt får meg til å velge dere over DY!

Så da var det bare å gå inn i den 3 dager gamle fast-tracken på TRD. (Også bra jobbet SAS, å få på plass fast track på TRD!)
 
Fløy BGO-TRD og TRD-BGO i dag for å delta på fase to av flygelederopptaket hos Avinor her i Norge. Ble tidligere ferdig enn antatt, og etter den korte spaserturen fra tårnet til terminalen hadde jeg nærmere 4 timer til flyet jeg hadde bestilt. Reiste på youth fare (da i Go). Gikk til servicedesken og spurte om jeg ikke vær så snill kunne få være med avgangen til BGO som gikk om en time (altså rundt 3 timer tidligere). Det var null problem, og den hyggelige SAS-damen på TRD flyttet meg over til den andre avgangen umiddelbart free of charge. SAS, bra jobbet! Slikt får meg til å velge dere over DY!

Så da var det bare å gå inn i den 3 dager gamle fast-tracken på TRD. (Også bra jobbet SAS, å få på plass fast track på TRD!)

OT-varning:
Hur gick testerna? Och var det FEAST-tester?
Lycka till!
 
Bra att veta och bra att du mailade länken till SAS! Jonas, jag ska adressera honom nästa gång!
Det här var inte påklistrat utan genuin arbetsglädje. De andra två var också mycket serviceminded. Men lite mer återhållsamma. Det är bra, räcker med en som är frejdig av tre!
 
Flög en MR i onsdags till ATH. 2 flygvärdinnor tog hand om mig i Plus och tyckte det var jättetrvligt med min typ av resenär. Ansåg att vi var viktiga för SAS. Inte nog med genuint bra service, när jag skulle kliva av i ARN så överräckte de 2 flaskor bubbel. Snyggt gjort och väldigt uppskattat.
 
Toppen