Jag hade först börjat skriva en gnällig kommentar, men nu blir den positiv istället.
Skulle ha flugit AGH-ARN igår kl 18.20, bonusresa. Lördag eftermiddag får jag ett erbjudande om skjuts hem på förmiddagen, som jag tacksamt tar emot. Försöker boka av på nätet, går inte. Det står "kontakta kundservice". Ringer kundservice. Stängt, klockan är över 17. Lånar en dator, går in på chatten. Den engelskspråkiga agenten meddelar att de inte får lov att ändra eller avboka biljetter via chatten, men det spelar ingen roll då biljetten enligt honom måste avbokas en arbetsdag innan. Jag försöker hävda att det är 24 timmar enligt reglerna, och då måste man ta mig fan erbjuda möjlighet att boka av under den tiden. Hjälper inte, ingen befogenhet. Kan han göra en notering i bokningen att jag velat boka av inom rätt tid? Nej, det går inte.
Söndag förmiddag, ringer SAS, som åter öppnat. Agenten är väldigt förstående, håller med om att man måste ha chans att få lov att boka av, och fixar allt på en minut, poängen tillbaka på kontot så snart jag lägger på.
Bra där Konstantin! Mindre bra där, människa på chatten!