Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Hade en väldigt trevlig flygning CPH-SFO 6/2. Skön och avslappnad stämning i C-klass. Fin service, särskilt från en av de manliga kabinanställda. Det var en sådan där flight då man beställer en skvätt konjak så får man ett fullt glas, synd att klaga med andra ord.

Tycker att det var en bra mix mellan äldre och yngre kabinanställda, sådant är ju alltid trevligt.

Flög i morse med SAS till ZRH, fick en rad själv så jag tänkte sträcka ut mig lite. Då kom flygvärdinnan och frågade om jag ville ha en kudde, så fick jag två kuddar och en filt och sov som en klubbad säl i över en timme ända tills de kom och väckte mig just några minuter innan landning, jätte skönt.

I övrigt var det en trevlig flygning med mycket trevlig personal.

Tack SAS för att ni finns. Bokade nyss London Heathrow – Arlanda som sista segmentet på min RTW för 761kr i slutet av Juni. Norwegian från Gatwick på samma datum 664kr. Man måste nog vara rätt dum för att välja det sistnämnda alternativet.

Ser fram emot en skön resa i 2A på kvällsfakiren. :)

Last edited:
Privatjet (nästan) BRE-CPH igår. 3 pax i plus och två i Go, så besättningen bestämde sig mycket vänligt för att dela ut allt i vagnen som annars skulle förgås :)

(Att tillägga två av plus-pax blev ombokade pga inställt annat plan så flighten var ursprungligen menad att lyfta med 3 pax)

Tror att det är det minsta antal pax jag sett på ett plan jag flugit!

Vet inte om det är SAS förtjänst men numera ligger väskan redan på baggagebandet när jag kommer ut i ankomsthallen på ARN T4.
Det är ingen engångshändelse, utan mer regel än undantag.
Härlig känsla!

Jag var väldigt nöjd med mina flighter ARN-CDG samt CDG-OSL. Tänk så mycket ett leende kan göra. Som Senator sa (tror jag) när vi snackades vid på Monks, man behöver inte göra mycket för att få till en trevlig flygning. Är man trevlig får man trevligt bemötande tillbaka. Personalen småpratade lite med oss under hela resan och bjussade på choklad till kaffet åt mig o min fru (vi satt i Go, resandes på en julkalender deal).

Flygningen var väl inget speciellt i sig, men det var trevligt och uppskattat iaf och vi var på strålande humör när vi klev av, både i Paris och i Oslo.

Hadde en flott reise i Plus nå på lørdagen OSL-AGP. Riktig hyggelig NORSK (hehe) purser som var skikkelig serviceinnstilt.
Flyet var smekkfult (6 rader i Plus), men det hindret ikke Purser + medhjelper som hjalp til i Plus å småsnakke og skape en hyggelig tone. Fikk også all servering man trengte + litt til :)
Purser hadde også en standardfrase når man spurte om noe "Det fikser jeg", tenk så deilig om alle hadde den innstillingen!
Ellers hadde jeg en hyggelig prat i galley med han og hørte om de var godt briefet om det nye serveringskonseptet. Dette var de dessverre ikke (tipper vi her vet mer), og han var også urolig på om de klarte å få innført alt dette før 1. april. Kan ellers rapportere ihht manifestet at det var totalt 3 Star Alliance Gull innehavere på denne lørdagsflighten, alle EBG.

CPH-NCE förra veckan. Kapen var förkyld "när han kom i lufthavnen" och fick därför inte flyga.
(Hur detta upptäcktes så tätt inpå avgång förtäljer inte historien, men i alla fall)

Vi inväntar ny kapten som var i security då vi fick info om allt detta, c.a. 10 min innan avgång.
Ny kapten på plats, vi kommer iväg c.a. 5 min efter ordinarie avgångstid och landar på tidtabell i NCE.
Detta konststycke lyckas nog inte alla flygbolag med precis!

Tack SAS för att ni finns. Bokade nyss London Heathrow – Arlanda som sista segmentet på min RTW för 761kr i slutet av Juni. Norwegian från Gatwick på samma datum 664kr. Man måste nog vara rätt dum för att välja det sistnämnda alternativet.

Ser fram emot en skön resa i 2A på kvällsfakiren. :)

Da tillhor jag nog gruppen ratt dum eftersom jag boka DY fran LGW aven att foretaget betalar. For min resa hem idag.. Skulle dessutom gora det alla dagar I veckan!

Toppen