Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Da tillhor jag nog gruppen ratt dum eftersom jag boka DY fran LGW aven att foretaget betalar. For min resa hem idag.. Skulle dessutom gora det alla dagar I veckan!

Är inget större SAS fan själv, men att agera som substitut för lågprisbolag som Norwegian är numera syftet med deras existens, något som de har lyckats bra med, åtminstone för att vinna över mig som kund. I mitt fall skiljde det sig mindre än en hundralapp och då jag värderar *Guld förmånerna högre än så, var detta en no-brainer. Hade SAS varit en tusenlapp dyrare så hade jag förmodligen valt Norwegian istället.

Kan nog hålla med om att det är värt en liten slant extra att resa med SAS. Men jag kunde å andra sidan INTE motivera att betala 3200SEK för ARN-GOT-ARN i rusningstid nästa vecka när DY skulle ha 750SEK för de flyg som går ungefär samtidigt!

Hade en flygning igår till Luleå och imorse från Luleå med samma fantastiska besättning. Purser Fredrik i spetsen. Idag gjorde de verkligen det lilla extra. Att det var få passagerare gjorde det möjligt att ge ännu bättre service. Tidig boarding och under väntan så serverades pluspassagerarna kaffe. Till frukosten frågade värdinnan om vi ville ha extrajuice och serverade extra i mugg till de som ville. Som avslutning kom Fredrik med en bricka från cafévagnen och erbjöd muffins eller något annat. Att allt detta gjordes med ett extraleende gjorde verkligen att jag fick en bra start på dagen.

Hade en ganska underhållande flygning från Kiruna till Stockholm idag. En av de tre männen som skötte ombordservicen var en glad skåning som hade nära till skratt.
Inför säkerhetsdemon så sa han: "Ja, jag vet att många här flyger ofta med oss, men den här showen kommer ni inte undan...". :)
När vi hade landat så sa han: "Då hälsar vi er välkomna till Malmö..."! Efter en kort konstpaus: "Förlåt, jag kunde inte låta bli...". :p

Har inte skrivit här innan, men vill bara uppmärksamma Jakob på sk996 idag. Han gjorde vekligen 10 timmar i plus till en fröjd! Övriga besättningen var också riktigt bra. Var är det man skickar synpunkter till sas? Positiva saker är också värda att belysa.

Att "bara" forlora dryga 1.5M sek om dagen under Q1 jamfort med 8.5M sek om dagen samma period forra aret maste ju ses som "SAS - det har har ni gjort bra" :)

Har inte skrivit här innan, men vill bara uppmärksamma Jakob på sk996 idag. Han gjorde vekligen 10 timmar i plus till en fröjd! Övriga besättningen var också riktigt bra. Var är det man skickar synpunkter till sas? Positiva saker är också värda att belysa.
Det finns några sätt att skicka beröm, Facebook,Twitter eller sassidan Kontakta Customer Care - SAS välj då komplimang i rullisten. De brukar tämligen snabbt svara och säga att de skickar vidare. Jag har gjort detta då och då när det var extra bra och har träffat pursern senare som tackat.

Skicka feedback via FB. Det går fram till medarbetarna. Jag har skickat och när jag träffat igen flygvärd/innan fått kommentar att tack för feedback.

Jag åkte SK009 och SK1407 LLA-ARN-CPH, vilket är en förbindelse som jag brukar ta varannan vecka. Det är en rätt tajt anslutning på 35 min på ARN, där terminalbyte från T4 till T5 ingår. Normalt brukar man hinna till gaten precis när ombordstigning har påbörjats, men idag var SK009 20-25 minuter sent.
En viss oro infann sig på planet, då vi var rätt många med snäva utrikesanslutningar. Men ungefär när inflygningen påbörjades så fick vi reda på att planet hade dirigerats om till att angöra gate 4 på T5, istället för att stanna på T4. De som hade anslutningar till KLR fick en buss från baktrappan till T4, och vi som hade anslutningar på T5 kom i god tid.

Riktigt snygg lösning! :)

Toppen