Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Japp, för business lounge är de färdiga. Det ser snyggt, modernt och skandinaviskt ut. Scandinavian Lounge har gjort lite om med. Nya snygga långa bord med barstolar och lite ommöblering. Receptionen är inte helt färdigt än men inom kort. SAS har verkligen satsat och tror inte att några tusen lappar räcker till. :)

Vadå ska de göra om SL också? Vad trevligt i så fall. Ser fram emot att titta på nyrenoverade BL nästa gång jag passerar ARN. Kul att SAS börjar förbättra totalupplevelsen!

Efter en försening på Arlanda (strulande datorsystem och sent inkommande flyg) höll anslutningen i Köpenhamn till Stuttgart på att gå om intet. Efter en rusning från bortersta delen av B till motsvarande del av A stod planet kvar och väntade, så långt bra, men kanske inte makalöst. Det bemötande vi sen fick från kabinpersonalen är det som föranleder det här inlägget. Supertrevligt (hon kom med två vattenglas åt oss innan start), skämtsamt, hon tog sig tid att prata och kändes allmänt trevlig. Mycket bra jobbat, och räddade upp hela situationen med att vara lite putt för att vi fick rusa till weekendresans sista anslutning.

Vi åkte alltså samma flight till ARN från LLA och du sa inte hej till mig som satt på 1A när du gick ombord? ;)

Jasså? Det var den 7 mars, för att vara helt tydlig. I så fall, stor ursäkt!

Då ber jag om ursäkt för det var inte samma dag för jag åkte 15/3 men beskrivningen av problemen stämde ju in på SK19 i fredags med...

Last edited:
När SK946 ORD-ARN just landat i dag började kaptenen prata och inledde med "Ni kanske undrar varför vi blir eskorterade av brandbilar...". Kanske inte just de orden man vill höra just när man landat men med lätt darr på rösten meddelade han att det var hans allra sista flygning efter 27 år på SAS. När han upprepade budskapet på engelska utrbrött stormande applåder i den amerikanska delen av passagerargemenskapen, varpå businessclass svarade med en liten diskret svensk applåd. När vi sedan gick av flygplanet stod kaptenen med en keps med texten RETIRED och skakade hand med passagerarna. Mycket fint.

Toppen