Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Instämmer. Ifall man erbjuder lounge för alla C på longhaul från CPH, så kommer nog EBD som reser Eco/Prem på longhaul försvinna i mängden. Jag har försökt hålla lite koll på mina resor inom Europa/Norden och på en full flygning i en A320 så brukar det vara jag plus 1-2 EBD. Någon enstaka gång har det varit mer än så.
Om varje longhaul-avgång då ger access till 32-40 (A330/A350) pax i en ”Polar-is” lounge, då slinker nog teoretiska 4-8 EBD+ in ganska lätt. Och att 8 stycken EBD skulle vara på en och samma longhaul-avgång skulle jag säga vore ganska osannolikt. Speciellt om man inte räknar de i C.
Min erfarenhet är betydligt fler ebd, framförallt i plus. Det är också många ebd som börjar där nere och uppgraderar med poäng eller cash vid gate, så en variant kunde ju vara att inte släppa in de som har uppgraderad biljett. Det också lite i riktning Air Canada som tidigare nämnt.

Min erfarenhet är betydligt fler ebd, framförallt i plus. Det är också många ebd som börjar där nere och uppgraderar med poäng eller cash vid gate, så en variant kunde ju vara att inte släppa in de som har uppgraderad biljett. Det också lite i riktning Air Canada som tidigare nämnt.
Hmm, jag ska kanske fråga mer direkt under kommande resor, intressant att vi har så olika bild av antalet. Sen är EBD ganska osynligt i Plus, hur luskar du ut vem som har det där?
Kan vara rutt-betonat? Och såklart även veckodag/tid på dygnet.

Jag hör ju till dem som är ytterst tveksam till införandet av business class inom Europa, inte minst vad det gäller matserveringen ombord. Men om det visar sig att de börjar servera falukorv och potatismos ombord i business class, då får jag krypa till korset och erkänna att jag hade fel.
Tyvärr får vi nog inte falukorv, isterband och annan Svensk husmanskost SAS är Danskt numera det blir Flæskesteg, Hønsesalt, Fiskefrikadeller o.s.v.

Hade varit trevligt. Personligen kan jag tycka att EBD eller Pandion samt resa med SAS på longhaul skulle räcka, samt för de som flyger SAS business longhaul oavsett status. Satsa på en sådan lounge och gör den "värdig" en bra start på longhaul med SAS.

Skönt att flera stödjer min uppfattning att Business Longhaul pax bör behandlas bättre lounge mässigt.

Skönt att flera stödjer min uppfattning att Business Longhaul pax bör behandlas bättre lounge mässigt.
Jasså? Har jag sagt det?
Det enda jag skrivit är att det borde finnas en Lounge efter passkontroll med fokus på sas longhaul, och givit förslag på hur den skulle kunna utformas.

Vänligen påstå inte saker som jag inte har sagt!

Der finns två sidor på myntet om betalande Business ska vara mer "värt" än de som flyger mycket. Enligt mig är en EBD/Pandion mer värd än en Business resenär, och som du ser i förslaget är dessa inkluderade utan att flyga Business. Detta betyder ju indirekt att status trumfar kabinklass i mitt exempel.

Det är väl väldigt dyrt att driva en lounge? Exakt hur mycket har jag ingen som helst uppfattning om.
En lokal skall hyras, den skall inredas, personalkrävande samt all förtäring som förväntas konsumeras.

Om detta ens skall upp till diskussion i styrelserummet på Frösundavik så bör man börja redovisa svarta siffror först och där tror jag bolaget har en del kvar att göra.

Hmm, jag ska kanske fråga mer direkt under kommande resor, intressant att vi har så olika bild av antalet. Sen är EBD ganska osynligt i Plus, hur luskar du ut vem som har det där?
Kan vara rutt-betonat? Och såklart även veckodag/tid på dygnet.
Jag har ytterest informellt baserat det på antal EBD-taggar på handbaggagen...

Det är väl väldigt dyrt att driva en lounge? Exakt hur mycket har jag ingen som helst uppfattning om.
En lokal skall hyras, den skall inredas, personalkrävande samt all förtäring som förväntas konsumeras.

Om detta ens skall upp till diskussion i styrelserummet på Frösundavik så bör man börja redovisa svarta siffror först och där tror jag bolaget har en del kvar att göra.
Ja och nej. Om man kan anse att en bättre lounge på detta sätt drar till sig fler betalande kunder I business, eller gör det möjligt att ta mer betalt från de kunder man har, så bör det genomföras. Annars inte. Det handlar ju inte om att på något sätt ge en gåva till kunderna, utan det handlar om att ha en produkt som säljer bra.

Jasså? Har jag sagt det?
Det enda jag skrivit är att det borde finnas en Lounge efter passkontroll med fokus på sas longhaul, och givit förslag på hur den skulle kunna utformas.

Vänligen påstå inte saker som jag inte har sagt!

Der finns två sidor på myntet om betalande Business ska vara mer "värt" än de som flyger mycket. Enligt mig är en EBD/Pandion mer värd än en Business resenär, och som du ser i förslaget är dessa inkluderade utan att flyga Business. Detta betyder ju indirekt att status trumfar kabinklass i mitt exempel.
Du var inte helt glasklar i ditt inlägg heller, så inte en helt orimlig tolkning hen gjorde.

Toppen