Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Inte alls, så länge som Business Class resenärer får minst lite bra lounge som Guldkortsinnehavare .

Men så ÄR det inte......

Jag har inget emot att de kör två lounger med olika servicenivå.

I min värld sätter man dock inte betalande Business Class resenärer i den sämre loungen.
I flygbolagens värld lägger sätter man inte folk som en gång köper en plus-biljett i bättre lounge än de som är lojala och återkommande kunder som genererar mer intäkter.
Eller tycker du att LH’s strategi med Senator-lounger, och HON-access till First-lounger är konstig?

I flygbolagens värld lägger sätter man inte folk som en gång köper en plus-biljett i bättre lounge än de som är lojala och återkommande kunder som genererar mer intäkter.
Eller tycker du att LH’s strategi med Senator-lounger, och HON-access till First-lounger är konstig?
Eller att BA:s First-resenärer skulle tvingas gå till Galleries South

Fast jag pratar SAS Business, finns på Long Haul.

De förpassas också till den sämre loungen.

Fast jag pratar SAS Business, finns på Long Haul.

De förpassas också till den sämre loungen.
Helt likt att flyga C med Lufthansa.
Återkommande, lojala kunder som tjänar bolaget mer pengar får bättre service än någon som flyger som en engångsföreteelse i Business. Inget konstigt med det.

Inte heller konstigt att bolag med F låter de pax:en besöka finare lounger än Business-resande och ”guldmedlemmar”, för där anser man intäkterna (och produktens value proposition) gör det rimligt.

Inte heller konstigt att bolag med F låter de pax:en besöka finare lounger än Business-resande och ”guldmedlemmar”, för där anser man intäkterna (och produktens value proposition) gör det rimligt.

Med den analogin ska pax:en i C få besöka en finare lounge än de i Plus.

Vilket de inte får.

Snart försvinner "problemet" för då kommer alla SAS business class passagerare att förpassas till SAS version av Norrsken.

Med den analogin ska pax:en i C få besöka en finare lounge än de i Plus.

Vilket de inte får.

Snart försvinner "problemet" för då kommer alla SAS business class passagerare att förpassas till SAS version av Norrsken.
Inte alls så. Man kan inte ha oändligt många olika lounger.
SAS grupperar Plus och Business i samma kategori, dvs får samma lounge.
Folk med status är värdefullare för SAS, och får bättre lounge som belöning. Man särskiljer inte Guld och Diamant heller.
Ifall SAS skulle återinföra en F-produkt (otroligt osannolikt), så kunde de kanske ge tillgång till en ännu bättre lounge än EBG/EBD får.

Och SAS Business Loungen är klart bättre än Pearl T5, dit alla SAS Business pax redan får gå. Vet inte vad du syftar på att skulle ändra här?

Toppen