Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Smidigt med en automatisk process vid försening (2h på CPH i detta fall).

—————

Dear Traveler,

Thank you for flying SAS.

We apologize for the delay of your flight today and would like to offer you refreshments during your wait.

A digital voucher is loaded on your boarding pass or you can access the QR code via this link https://sas.se/travel/t/xxxxxx. You can use it for partial or full payment at the following establishments at your departing airport during the next 24hours: https://icpn.fyi/CPH.

You can either use your boarding card or the attached QR code in this mail upon ordering your refreshment at any of the establishments shown in the link.

The voucher cannot be exchanged for cash and no cash change will be given. Multiple vouchers can be used together.

Please Note this voucher can not be used onboard the aircraft.

The voucher amount is 100 DKK

Best regards
SAS

Ärligt talat, vad har hänt med SAS lounger? Jag har sett att flera hyllat dem på senare tid och jag kan bara hålla med. Sitter i SAS Gold på ARN just nu och matutbudet är RIKTIGT bra! Flera varma alternativ, med gott och krämigt potatismos. Ugnsbakad falukorv samt köttbullar med brunsås. Detta i kombination med en, i mitt tycke, uppfräschad salladssektion. Det finns hela baguetter, vindruvor, flera sorters mögelostar och brie. Även om jag inte vågat mig på att smaka efterrrätten (Ägglikörsmousse) så är initiativet uppskattat. Mycket, mycket bra jobbat SAS!
Ja, speciellt Arlanda har blivit jättemycket bättre typ det här året!

Vad menar du?
Enligt rapporter här har loungerna förbättrats mycket senaste tiden
Instämmer, SAS Business Lounge är klart bättre än tredjepartsgrannen, men tror det är apknugs ”pet peeve” att klaga på den.
För min del var det inte större skillnad på den och Gold förutom starksprit, vilstolar, telefonbås/office och duschmöjlighet. Dock är detta pre-SkyTeam erfarenhet.

Men har besökt Pearl och SAS Business nästan back-to-back mindre än ett år sedan, och det är ingen tävling, SAS är klart bättre. Och misstänker gapet är större idag.

Instämmer, SAS Business Lounge är klart bättre än tredjepartsgrannen, men tror det är apknugs ”pet peeve” att klaga på den.
För min del var det inte större skillnad på den och Gold förutom starksprit, vilstolar, telefonbås/office och duschmöjlighet. Dock är detta pre-SkyTeam erfarenhet.

Men har besökt Pearl och SAS Business nästan back-to-back mindre än ett år sedan, och det är ingen tävling, SAS är klart bättre. Och misstänker gapet är större idag.
Jo många här har öppet visat sitt pet peeve mot SAS efter alliansbytet.

Jo många här har öppet visat sitt pet peeve mot SAS efter alliansbytet.
Inte alls, så länge som Business Class resenärer får minst lite bra lounge som Guldkortsinnehavare .

Men så ÄR det inte......

Jag har inget emot att de kör två lounger med olika servicenivå.

I min värld sätter man dock inte betalande Business Class resenärer i den sämre loungen.

Toppen