Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

JensE

Medlem
Tack SAS (damen i OSL lounge) som lät mig ändra flight från en nollad kärra (ej överbokad) till en senare som är vid vidöppen även om min biljett inte egentligen tillät det.
Inte lätt att resa i Europa lätt klaustrofobiskt då det oftast inte finns affärsklass på rutterna.
 

Vax

Medlem
Hade en resan Seoul - Peking - Köpenhamn - Göteborg.

Peking-Köpenhamn blev inställd och ca 45 minuter efter hade jag en ny bokning automatiskt. Seoul Peking München Göteborg. Är EBD

Mitt resesällskap som bara skulle till Köpenhamn blev ombokad Seoul Peking Stockholm Köpenhamn. Så vi hamnade på två olika flyg trots att bokningarna var kopplade ihop. Han är EBB och blev ombokad 1 timme efter mig

Ringde kundtjänst och frågade om det inte lika gärna kunde boka oss direkt Seoul - München - Göteborg.

Inga problem för kundtjänst att ordna. Så nu kommer vi på samma flyg och båda är hemma snabbare än ombokningen som var från början.

Bra jobbat
 

Trox

Medlem
Jag måste ge beröm till SAS kundtjänst för hanteringen av mitt ärende under pilotstrejken. Allt flöt helt perfekt med ombokning under strejken, och kompensation efter strejken. Jag, och mitt sällskap, är riktigt imponerade av hela hanteringen.

Kundtjänst får ofta kritik, men i det här fallet förtjänar de fem :).
 

pswe

Medlem
Jag måste ge beröm till SAS kundtjänst för hanteringen av mitt ärende under pilotstrejken. Allt flöt helt perfekt med ombokning under strejken, och kompensation efter strejken. Jag, och mitt sällskap, är riktigt imponerade av hela hanteringen.

Kundtjänst får ofta kritik, men i det här fallet förtjänar de fem :).

Precis samtidigt som du skrev ditt meddelande läste jag sas delårsrapport. Bland mycket annat framhålls den nya ”störningsmodulen” i systemet samt processen kring hur de jobbar med ombokningar o dylikt, låter som det fallit väl ut med tanke på ditt beröm, kul!
 

Patrik

Medlem
SK939, vi flög plus och flygvärd Björn arbetade i plus (arbetade även business när vi flög hem SK940), min yngsta son (13 år) åt inget av maten som serverades, han valde kyckling med mos och bbq-sås (alternativet var en torsk som jag tror bara någon enstaka valde, personalen sa att den inte var så poppis). När vi frågade om vi kunde få en pizza-slice så sa han att det tyvärr inte var lastat, erbjöd min son torsk, men han avstod. Döm om vår förvåning när han en timme senare kom förbi med en rykande varm pizza till min son. DET är serviceinriktad personal, helt otroligt att han kom ihåg, björn var lika serviceinriktad och trevlig på hemvägen med flera små-trevliga kommentarer när han kom förbi. Det märktes att han trivs med sitt jobb. (det gjorde f.ö. hela personalen i business den turen, det är så skönt med svensk personal, danska crew fattar ju öht taget inte vad service handlar om, de borde stanna på marken och strejka istället :))

Självklart har jag mailat Sas också och höjt honom till skyarna, men det är dessa små ’ingrepp’ som skapar lojalitet, min son kommer bli en lojal Sas resenär efter detta.
111EE990-7A10-431D-9EBC-EBFDD237A6C8.jpeg
 

gjohansson

Medlem
SK939, vi flög plus och flygvärd Björn arbetade i plus (arbetade även business när vi flög hem SK940), min yngsta son (13 år) åt inget av maten som serverades, han valde kyckling med mos och bbq-sås (alternativet var en torsk som jag tror bara någon enstaka valde, personalen sa att den inte var så poppis). När vi frågade om vi kunde få en pizza-slice så sa han att det tyvärr inte var lastat, erbjöd min son torsk, men han avstod. Döm om vår förvåning när han en timme senare kom förbi med en rykande varm pizza till min son. DET är serviceinriktad personal, helt otroligt att han kom ihåg, björn var lika serviceinriktad och trevlig på hemvägen med flera små-trevliga kommentarer när han kom förbi. Det märktes att han trivs med sitt jobb. (det gjorde f.ö. hela personalen i business den turen, det är så skönt med svensk personal, danska crew fattar ju öht taget inte vad service handlar om, de borde stanna på marken och strejka istället :))

Självklart har jag mailat Sas också och höjt honom till skyarna, men det är dessa små ’ingrepp’ som skapar lojalitet, min son kommer bli en lojal Sas resenär efter detta.
Visa bifogad bild 93980
Jag har min favvo-dansk som purser just nu så att såga pga nationalitet är lite väl kan jag tycka. Finns många usla oavsett som de är svenska, danska eller norska likväl som top-notch.
 

Patrik

Medlem
Jag har min favvo-dansk som purser just nu så att såga pga nationalitet är lite väl kan jag tycka. Finns många usla oavsett som de är svenska, danska eller norska likväl som top-notch.

Gjordes med lite glimten i ögat, men sånt framgår ju inte på internet.
Dock är det sällan jag fått särskilt bra service från danska besättningar.
 
Toppen