011430121
Medlem
Ja du väljer Euro eller poängKan ma begära att få komp utbetalt i poäng?
Kan boka en C biljett till t.ex. EWR, jag hade en resa till IAD som var betald med just 60000 poäng,
Ja du väljer Euro eller poängKan ma begära att få komp utbetalt i poäng?
Det roliga är att SAS då värderar poängen till 10öre/st istället för 20. Men har man högsta nivån på FlyPremium kan det ändå kännas som ett alternativ om man behöver poäng![]()
Notera dock att dessa poäng man får enligt EU261/2004 INTE påverkar din FlyPremium nivå, dvs de räknas inte in i saldot som beräknar din nivå.Har man FlyPremium högsta nivå och inte "behov" av pengar tycker jag det är en bra ersättning. Med lite framförhållning har man ju en t/r med SAS longhaul i C.
Speciellt i tider som dessa då Avis inte kastar iväg 10.000 poäng för 700sek.
Notera dock att dessa poäng man får enligt EU261/2004 INTE påverkar din FlyPremium nivå, dvs de räknas inte in i saldot som beräknar din nivå.
/ TT
Tur är väl det, hade de värderat dem till 20 öre så hade man ju bara fått 30,000p istället för €600Det roliga är att SAS då värderar poängen till 10öre/st istället för 20. Men har man högsta nivån på FlyPremium kan det ändå kännas som ett alternativ om man behöver poäng![]()
Har man FlyPremium högsta nivå och inte "behov" av pengar tycker jag det är en bra ersättning.
Ja jag formulerade mig lite fel, menade egentligen att det var bra, men ändå inkonsekvent.Tur är väl det, hade de värderat dem till 20 öre så hade man ju bara fått 30,000p istället för €600
Även om jag gärna skulle ta fler poäng per euro så tror jag att SAS kommit ganska nära att hitta "rätt" nivå där, åtminstone i
Förmodligen men de kan ju inte tvinga en. Därav tror jag de lagt sig så det motiverar några att ta poäng istället för pengar och det är ändå en intern rimlig kostnad.Borde inte bästa för SAS vara att alla alltid tog poängen? Eller tänker jag fel?